کد خبر: ۸۹۷۷۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۰     ۰۹ آبان ۱۳۹۱

امروز صبح یکی از مهمان های نمایشگاه مطبوعات همسر و مادر شهید احمدی روشن بودند. خبرنامه دانشجویان ایران افتخار این را داشت تا به گفتگو با این بزرگواران بپردازد.  

همسر شهید احمدی روشن در گفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران، در مورد پیام به دانشجویان به عنوان همسر شهید نخبه علمی، به فرموده های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: طبق فرموده های حضرت آقا، اولین ویژگی که یک دانشجوی باید داشته باشد داشتن بینش  و بصیرت به مسائل روز جامعه و حضور فعال در عرصه های علمی و سیاسی است.
 
مادر شهید احمدی روشن در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد برشمردن ویژگی فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: به کسی رای خواهیم داد که اولا مدیر و مدبر باشد و ارجحیتش این باشد که در هر حال پیرو ولی فقیه باشد. در نظر بگیرید که اگر کسی قرار باشد پست و مقام داشته باشد که به جای اینکه کنار مقام معظم رهبری باشد جلوی ایشان قرار بگیرد چه اوضاعی پیش خواهد آمد؟ کسی را انتخاب خواهیم کرد که پیرو ولی فقیه باشد.
 
همسر شهید احمدی روشن همچنین در مورد "جشنواره حرکت"  که مخصوص دانشجویان در حال برگزاری است و در این جشنواره دستآوردهای علمی چهارده هزار دانشجوی نخبه کشور ارائه می شود؛ گفت: جشنواره علمی بسیار کار خوبی است چرا که دانشجویان نباید یک بعدی بوده و باید در همه زمینه ها فعالیت داشته باشند فقط نباید بعد سیاسی، درسی داشته باشند. باید پیشرفت کنند. این آماری که برای شرکت کنندگان در جشنواره گفته شده نقطه عطفی برای دانشجویان است. 
 
وی در این راستا افزود: طبق فرموده آقا اینکه دانشجویان به مسائل روز جامعه باید آگاه باشند و بدانند که مثلا علت تحریم ایران چیست و یعنی چه و اینکه ابرقدرت ها به چه دلیل به ایران فشار می آورند. آگاه بودن به این مسائل و تلاش در راستای آن مخصوصا از سوی دانشجویان بسیار می تواند در پیشرفت کشورمان کمک کند.
 
مادر شهید احمدی روشن در پاسخ به سوال خبرنامه دانشجویان ایران مبنی بر اینکه "شما کسی هستید که فرزندتان را برای پیشرفت علمی کشور فدا کرده اید، بعضی ها می گویند برای پیشرفت باید به امریکا و کشور های ابرقدرت وصل شد، صحیت شما برای این افراد چیست؟" اذعان داشت: ما ثابت کرده ایم بدون حضور امریکا و بدون وابستگی به امریکا می توانیم پیشرفت های قابل توجه و مهم داشته باشیم. ما جزو هشت کشوری هستیم که این کار را انجام داده و انرژی هسته ای داریم. بدون سازش با امریکا و وابستگی به او توانستیم کارهای اینچنین مهم انجام دهیم؛ پس نیازی به او نخواهیم داشت.
 
وی همچنین ادامه داد: هنگامی که انقلاب پیروز شد و شاه رفت مگر غیر از این بود که کشور ما هیچ چیز نداشت؛ چرا که پیش از این، تمام امکانات کشور از لحاظ صنعت، اقتصاد از امریکا و ابرقدرت ها تامین می شد و ما با تلاش و کوشش جوانهایمان توانستیم جبران کنیم. کشور ما حداقل در خاورمیانه از لحاظ نظامی حرف اول را میزند و این اوضاع اقتصادی آخر ازهمه دنیا گریبان گیر ایران شده است و کشور های غربی خیلی زود تر از ما درگیر این روزها بودند. اگر اوضاع اقتصادی به هم ریخته است عجیب غریب نیست و نباید ترس داشته باشیم. هوش و استعدادی که ایرانی ها دارند و علاوه بر آن توکلی که دارند در دنیا بی همتا است و نیازی به وابستگی به کشورهای بیگانه نیست. ما جنگ طلب نیستیم اما زیر سلطه هیچ کشوری هم نخواهیم رفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها