کد خبر: ۸۹۶۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۰۹ آبان ۱۳۹۱
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: کشتار مسلمانان میانمار، یک پاکسازی قومی و نمونه بارز نسل کشی است و مجامع بین المللی باید به وظیفه خود در قبال مسلمانان مظلوم آن کشور عمل نمایند تا اين كشتار متوقف شود.
عشرت شایق عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بولتن نيوز عکس العمل شورای امنیت و کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر را در رابطه با دولت و بوداییان میانمار غیر قابل قبول دانست و افزود: مدعیان هولوکاست نه تنها برای جلوگیری از کشتار مسلمانان میانمار اقدامی انجام نداده اند بلکه با سکوت و بی تفاوتی خود باعث گسترش ابعاد جنایات و افزایش تلفات انسانی و خسارات نیز شده اند.



وی گفت: کشتار مسلمانان میانمار یک هوکاست واقعی است و قدرت‌هاى استعمارگر و سازمان‌هایی که به وظیفه خود در این رابطه عمل نمی نمایند، شریک جرم رژیم حاکم بر میانمار و جمعیت بودایی آن کشور محسوب می‌شوند.

این فعال سیاسی از همه تشکل های مردم نهاد و طرفداران واقعی حقوق بشر در کشورهای مختلف دعوت کرد با اعتراض به این جنایات به مسئولیت انسانی خود عمل نموده و دولت های خود را برای اتخاذ مواضع مناسب تحت فشار قرار دهند.

شایق رویکرد دوگانه سازمان ملل و شورای امنیت در مورد حقوق بشر را تضعیف کننده جایگاه و اعتبار مجامع بین‌المللی دانست و افزود: قدرت‌هایى که براى ارزش‌هاى انسانى و اخلاقی ذره‌ای احترام قائل نیستند، با تسلط بر اینگونه مجامع، دنیا را به سوی هرج و مرج سوق می دهند.

وی تحرک بیشتر دستگاه دیپلماسی کشورمان برای جلوگیری از تداوم اقدامات وحشیانه علیه مسلمانان میانمار را خواستار شد و گفت: باید افکار عمومی دنیا به ظلم عظیمی که در حال انجام است جلب شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها