کد خبر: ۸۹۶۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۰۹ آبان ۱۳۹۱
مدیرکل امور سیاسی و امنیتی دفتر رئیس‌جمهور مطرح کردن بحث مذاکره با آمریکا را جنگ روانی برای استفاده در انتخابات ریاست جمهوری این دوره آمریکا عنوان کرد.

مجید امیدی شهرکی مدیر کل امور سیاسی و امنیتی دفتر رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اشاره به جنگ روانی گسترده رسانه‌های آمریکایی برای دامن زدن به شایعه مذاکره‌ ایران و آمریکا گفت: درباره این شایعه و تلاش رسانه های آمریکایی در این راستا چند نکته قابل طرح کردن است،نخست آن که در فضای مذاکرات باید بین دو طرف شرایط معینی بر اساس حقوق برابر حاکم باشد و مذاکرات نباید بر مبنای رابطه گرگ و میش انجام شود.

وی افزود: هم اکنون آمریکا موضع خاصی را در قبال ما اتخاذ کرده است و تا زمانی که از این موضع خود کوتاه نیاید، مذاکره مفهومی ندارد.

مدیر کل امور سیاسی و امنیتی دفتر رئیس جمهور ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون شرایط مذاکره برابر فراهم نشده است، در همه دولت‌ها از جمله دولت نهم اصولی که توسط امام راحل و مقام معظم رهبری بیان شده است فصل الخطاب است و ما با تمام کشورها به جز رژیم جعلی صهیونیستی بر همین اساس روابط دیپلماتیک داشته و داریم.

وی افزود:موضع ما در خصوص آمریکا از همان ابتدا مشخص بوده و اگر شرایط فراهم باشد و طرف مذاکره خارج از منطق عمل نکند وارد مذاکره خواهیم شد.

مدیر کل امور سیاسی و امنیتی دفتر رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: البته باید به این نکته توجه کرد که چنین شایعه ای برای مصرف داخلی خود آمریکا نیز هست و استفاده از آن در فضای انتخابات داخلی این کشور است و  آمریکایی ها به دنبال این هستند که از هر ابزاری برای موفقیت در انتخابات استفاده کنند.

 امیدی شهرکی با بیان اینکه دولت قرار نیست که جواب شایعه پراکنی های رسانه های بیگانه را بدهد اظهار داشت: دولت بر اصول انقلاب و رهبری ایستاده و تا آخر نیز استقامت خواهد کرد.

مدیر کل امور سیاسی و امنیتی دفتر رئیس جمهور ادامه داد: متاسفانه برخی در داخل درباره این مسئله  اشتباه می کنند و برخی بدخواهان نیز به دنبال استفاده از چنین شایعاتی برای بهره کشی‌های سیاسی خود هستند.

امیدی شهرکی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا به دنبال بهره برداری‌های خود از این سناریو هستند گفت:در داخل برخی‌ها ناخودآگاه و ساده انگارانه و برخی نیز هوشمندانه به این مسئله دامن زده و از آن بهره برداری ناصحیح می‌کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه دشمن گاهی مواقع از برخی رفتارهای افراد داخل کشور امیدوار می‌شود تاکید کرد: ما باید شرایط کشور را درک کرده و مواظب باشیم که در تله‌های متعددی که این روزها دشمن تدارک دیده است، گرفتار نشویم.

مدیر کل امور سیاسی و امنیتی دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه تضعیف دولت در چنین شرایطی خیانت به کشور محسوب می‌شود گفت: ما تا زمانی که از خودآگاهی و قدرت داخلی مردم بهره‌مند هستیم هیچ اتفاقی برای کشور نخواهد افتاد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها