کد خبر: ۸۹۴۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۰۸ آبان ۱۳۹۱
ملی پوش اسکی آلپاین با ابراز نارضایتی ازتبعیض بین رشته های ورزشی گفت: بالاترین رقم قرارداد اسکی بازان مساوی پاداش یک پیروزی ملیپوشان فوتبالیست است.
محمد کیا دربند سری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود:   من اکنون 23 ساله هستم  آخرین انگیزه ام برای ماندن در دنیای ورزش حضور در المپیک است و فکر می کنم 4 یا 5 سال دیگر از دنیای اسکی و ورزش خداحافظی کنم زیرا انگیزه ای برای ماندن ندارم.
وی تصریح کرد:  برای من قابل هضم نیست که تا این حد بین ورزشهای مختلف تبعیض وجود داشته باشد بهترین اسکی بازان  ما اگر بتوانند در لیگ قرار دادی ببندند با 20 میلیون تومان به نظرشان رقم بالایی گرفته اند  این در حالی  است که به راحتی به فوتبالیست ها برای برد مقابل کره جنوبی مبلغ 24 میلیون و نیم پاداش دادند این بدترین خبری بود که شنیدم و بسیار ناراحتم کرد اگر بحث پاداش است چرا برای والیبالیست ها که به لیگ جهانی  راه یافتند هزینه ای نشد؟
 اولین مدال آور تاریخ اسکی ایران در مسابقات  قهرمانی آسیا درباره هزینه هایی که باید برای اسکی بپردازد گفت: من به عنوان یک ورزشکار دغدغه های زیادی از جمله دانشگاه،  شغل خدمت و.... را دارم همین ها باعث می شود ذهنم درگیر مسائل دیگری غیر از ورزش باشد،‌برای مثال هزینه خریدن وسایل اسکی در یک سال 650 یورو است که با قیمت الان حدود  3 میلیون تومان می شود ما در هر سال حداقل  5 بار اسکی می کنیم که این رقم ضرب در 5 می شود و مبلغ زیادی است که باید خود اسکی بازپرداخت کند.
 وی درباره اینکه  حمایت باشگاهها و حامیان مالی از آنها چقدر است بیان کرد:  باشگاهها انگیزه زیادی برای تیم دادن ندارند،  زیرا مسابقات ما در جایی پخش مستقیم نمی شود، همین عامل حامیان مالی  را دلسرد می کند وترجیح می دهند تیم ندهند.
دربند سری در پاسخ به اینکه تمرینات آماده سازی اش برای مسابقات انتخابی سهمیه المپیک فصل 2013  تا چه حد پیش رفته است گفت:  امسال،‌سال  المپیک بود و برای اسکی بازان سال پر اهمیت و حساسی به شمار می رفت ترجیح می دادم اردوهایمان را زودتر آغاز کنیم اما این اتفاق نیفتاد،‌سرمربی بلغاری اسکی آلپاین 15 شهریور ماه تازه به ایران آمد بعد از آن بیشتر دنبال کارهای اعزام ما به اتریش بود، مدت زیادی دراردو نبودیم سفر اتریش هم بارها به تعویق افتاد.
 وی اضافه کرد: بعد ازانجام تمرینات بدنسازی وضعیت آمادگی جسمانی خوبی داریم اما روی برف هنوز نرفته ایم و فکر می کنم تنها 65  درصد آمادگیمان را به دست آورده ایم پس از این در اتریش تمرین می کنیم و تا 23  آذر ماه در آنجا خواهیم بود تا به آمادگی لازم برسیم.
 در بند سری در پاسخ به این سوال که کمک فدراسیون برای خرید وسایل اسکی  در اردو ملی پوشان چقدر بوده است بیان کرد:  فدراسیون تا سال گذشته  فقط زمانی که در اردو بودیم به هر کدام از ما ملی پوشان حقوق می داد این زمان بین 3 تا 8 ماه متغیر بود اما حقوق که می گرفتیم زیر خطر فقر بود و در حدی نبود که به ما کمک کند.
وی اضافه کرد:  امسال با توجه به حساس بودن اردوها از فدراسیون خواستیم که به جای حقوق،  هزینه سه جفت از لوازم اسکی را به ما بدهند زیرابار مالی  سنگینی  را بر دوش  ما می اندازد و مهم تر از آن این که وسایل اسکی هر سال باید عوض شود آنها نیز قبول  کرده اند و از این موضوع  بسیار خوشحال هستم.
 ملی پوش اسکی آلپاین کشورمان درباره میزان امیدواری اش به محقق شدن این وعده فدراسیون گفت:  اسکی ورزش خانوادگی ای است  و همه ورزشکاران این رشته از اهالی شمشک و دیزین و دربند سر هستند من اطمینان دارم که وعده فدراسیون عملی خواهد شد ممکن است تحقق آن عقب بیفتد ولی این گونه نیست که زیر همه چیز بزنند.
دربند سری با بیان اینکه ظرفیت سهمیه برای المپیک 2014 سوچی فقط 2 نفر است گفت: برای آقایان ما فقط 2 سهمیه داریم که باید با شرکت در  مسابقه بین المللی  بدون خطا جواز حضور در المپیک  را کسب کنیم هنوز نمی توانیم بگویم می توانم به المپیک  راه یابم یا خیر
وی درانتها به وضعیت پیست های  ایران انتقاد کرد:  متاسفانه در ایران فقط یک پیست دیزین است که شرایط مسابقه را دارد و بقیه مناسب نیستند این پیست هم فقط دو هفته اول فروردین برای بازی مناسب است و ما ازاین نظر  دچار مشکل هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها