کد خبر: ۸۹۳۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۸ آبان ۱۳۹۱
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: اگر برخی باشگاه‌ها به خاطر مشکلات مالی نمی‌توانند روانشناس ورزشی استخدام کنند،‌ حداقل می‌توانند مشاوره بگیرند.

لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره اهمیت روانشناسی در ورزش عنوان کرد: حضور روانشناس در تیم‌های ملی و باشگاهی باید حداقل از 2 سال قبل صورت گرفته باشد که به کارایی مورد نظر برسیم. اینکه یک روانشناس در آستانه مسابقه به تیم اضافه شود، نمی‌تواند خیلی راهبردی باشد. روانشناس شب پیش از مسابقه نمی‌تواند برای ورزشکاری که وضعیت روحی خوبی ندارد،‌ کاری انجام دهد.

وی در تشریح اقداماتی که فدراسیون پزشکی در زمینه نهادینه کردن استفاده از روانشناس در تیم‌های ملی و باشگاهی رشته‌های مختلف انجام داده، تصریح کرد: فدراسیون از 2 سال پیش کمیته‌ روانشناسی تشکیل داده و بسیاری از خدمات آموزشی در قالب کتابچه، کلاس‌های آموزشی و ... در اختیار دو و نیم میلیون ورزشکار بیمه شده‌ای که داریم، قرار گرفته است. همچنین به 45 فدراسیون ورزشی نیز اعلام کرده‌ایم باید از روانشناس ورزشی استفاده کنند. کمیته پزشکی فدراسیون‌ها شامل 5 گروه پزشکان، توانبخشی، روانشناسی ورزشی، تغذیه و طب جایگزین و مکمل‌ها است و در واقع روانشناس ورزشی را در کمیته پزشکی فدراسیون‌ها گنجانده‌ایم.

پورکاظمی ادامه داد: در ایران کسی با عنوان روانشناس ورزشی نداشتیم و اکنون نیز تنها چند فرد با این نام داریم. به همین دلیل دوره‌هایی زیر نظر اساتید دانشگاهی برگزار شد که در زمینه‌های مختلف از جمله بالینی درمانی، مشاوره‌ای و... شرایط لازم برای کار روانشناسان در زمینه ورزش مهیا شود.

 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مالی خیلی از باشگاه‌ها، آنها نمی‌توانند یک روانشناس به صورت دائمی و تمام وقت کنار خود داشته باشند و به استخدام خود درآورند اما می‌توانند از یک روانشناس در شهر خود مشاوره بگیرند و در آستانه رقابت‌های مهم‌شان، به این شکل بر استرس‌ و هیجان‌های پیش از مسابقه بازیکنان‌شان غلبه کنند. در واقع استفاده از روانشناس ورزشی یک الزام است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها