کد خبر: ۸۹۳۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۰۸ آبان ۱۳۹۱
«حريف چغر» واژه‌اي است كه گزارشگران كشتي علاقه زيادي به استفاده از آن دارند اما اگر بخواهيم در فوتبال هم از آن استفاده كنيم، تيم گهر دورود بهترين انتخاب ممكن براي اين صفت خواهد بود
استقلال نفت
goal

سايت گل- هفته چهاردهم ليگ برتر فردا با برگزاري يك بازي در تهران آغاز مي‌شود و طي اين بازي استقلال و گهر دورود به مصاف هم مي‌روند. نبرد گهر و استقلال جنگ ميان تيم‌هاي بالا و پايين جدول ليگ است. تا هفته سيزدهم استقلال رتبه دوم جدول را كسب كرده و تيم لرستاني همين رتبه را از پايين جدول در اختيار گرفته است. بنابراين اگر بر اساس جدول ليگ پيش‌بيني كنيم بايد منتظر يك بازي يكطرفه و برد راحت براي استقلال بود. اما شواهد موجود، غير از اين نشان مي‌دهند.

گهر دورود كه حالا نام استيل‌آذين را هم به‌عنوان پيشوند به خودش اضافه كرده است، يك بازي عقب‌افتاده با سپاهان دارد و در 12 بازي سپري شده‌اش 6 بار شكست خورده است. اما به استثناي شكست 5-0 مقابل تراكتورسازي، در هيچ يك از بازي‌هايش يك حريف ساده و از پيش‌باخته نبوده است. گهر با وجود مشكلات حاشيه‌اي و مالي فراوان و با اين‌كه از هفته‌هاست سرمربي خودش را از دست داده، اما شيرازه تيمي‌اش را حفظ كرده و همچنان سختگيرانه به پروپاي رقبا مي‌پيچد. به بازي‌هاي اين تيم طي همين دو هفته اخير نگاه كنيد.


گهر؛ سفت و محكم در دو هفته اخير

دو بازي اخير اين تيم مقابل فولاد و داماش يك تساوي و يك باخت براي آن‌ها در پي داشته است. فولاد خوزستان با سه برد متوالي به گهر رسيده بود و برد راحتي را در مقابل اين تيم براي خودش كنار گذاشته بود. اما اين گهر بود كه در همان 15 دقيقه ابتدايي از حريفش پيش افتاد و تا دقيقه 90 هم پا پس نكشيد. فولادي‌ها به لطف گلي كه در وقت تلف‌شده به ثمر رساندند فقط موفق شدند از شكست فرار كنند و اين موضوع وقتي جالب‌تر مي‌شود كه بدانيد تيم اهوازي در 5 بازي اخيرش 4 بار پيروز شده و گهر تنها تيمي است كه توانسته آن‌ها را متوقف كند.

بازي بعدي گهر در مقابل داماش بود. تيمي كه بعد از دو ماه در مقابل تماشاگرانش بازي مي‌كرد و بردن در اين مسابقه برايش از نان شب هم واجب‌تر بود. گهر در مقابل چنين حريفي نه‌تنها در خط دفاعي مقاومت  نشان داد بلكه در همان نيمه اول صاحب يك ضربه پنالتي هم شد كه مي‌توانست اين تيم را از ميزبان پيش بياندازد. اما اين ضربه با بدشانسي به هدر رفت تا ميزبان در آخرين دقايق بازي از يك موقعيت مشابه استفاده كرده و بازي را با يك ضربه پنالتي به سود خودش به پايان ببرد.

دفاع تا سر حد توان

«حريف چغر» واژه‌اي است كه گزارشگران كشتي علاقه زيادي به استفاده از آن دارند اما اگر بخواهيم در فوتبال هم از آن استفاده كنيم، تيم گهر دورود بهترين انتخاب ممكن براي اين صفت خواهد بود. گهر بدون مربي. بدون پول هم به سختي تسليم رقبا مي‌شد، حالا حسابش را بكنيد كه اين تيم با مالك جديدش بخشي از مشكلات مالي را فراموش كرده و مهم‌تر اين‌كه صاحب يك سرمربي اسم‌ورسم‌دار هم شده است. حضور مايلي‌كهن حتي روي سكوها مي‌تواند همان شوك مثبتي باشد كه تيم‌ها بعد از تغيير مربي از آن سود مي‌برند.

از اين سو وضعيت استقلالي‌ها هم نشان مي‌دهد آن‌ها از قدرت و كوبندگي زيادي در خط حمله برخوردار نيستند. استقلال تمام موفيقت‌هايش تا امروز را مديون خط دفاعي و دروازه‌بان مستحكمي است كه با 7 گل خورده عنوان بهترين خط دفاعي ليگ را دارند. وگرنه خط حمله آبي‌پوشان در ميان خطوط حمله ليگ در رتبه سيزدهم قرار مي‌گيرد. بنابراين گلزني آبي‌پوشان در اين مسابقه سخت‌‌تر از هميشه به نظر مي‌رسد. مگر اين‌كه اتفاقات فوتبال مثل روز بازي با نفت به نفع آبي‌ها رقم بخورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها