کد خبر: ۸۹۳۵
زمان انتشار: ۱۶:۳۱     ۱۶ بهمن ۱۳۸۹
فيلم آتشکار از فردا در سينما عصر جديد اگران مي شود، اين فيلم اثري است که در آن ابتذال در کلام و تصوير ديده مي شود که اين مهم بر پيکر سينماي ايران لطمه وارد مي کند.

به گزارش رجانيوز ،مديرعامل موسسه بين‌المللي پخش فيلميران گفت: فيلم سينمايي «آتشكار» از صبح فردا در 14 سالن به سرگروهي سينما عصر جديد اكران خواهد شد كه پس از اتمام جشنواره بيست و نهم فيلم فجر تعداد سينماهاي اين فيلم افزايش خواهد يافت.

نوع آثاری چون "آتشکار" مدعی سینمای متفاوت و مستقل‌اند.آنها در حالی که برای مطرح کردن خود ،به سوژه‌هایی به مراتب نازل‌تر و پیش پا افتاده‌تر و البته تب‌زا و مقطعی رجوع می‌کنند و متعاقب آن با جار و جنجال بر سر توقیف و عدم نمایش، خود را سر زبان‌ها می‌اندازند اما وقتی فیلم اکران می‌شود، نتیجه امر با گفته‌های سازندگانشان تفاوت فاحشی دارد.

این فیلم‌ها غالبا عاری از ابتدایی‌ترین و کم‌مایه‌ترین ساختارهای سینمایی هستند. خود فیلم عنصر قابل تاملی ندارد و حاشیه‌سازی‌های فیلمساز و دست گذاشتن روی سوژه‌های کاذب تنها دلیل مطرح شدنشان است.

سردمدار چنین رویکردی از دیرباز، "محسن مخملباف" بوده و هست، که فیلم‌هایی بی‌مایه و بی‌ساختار را با نقایص فنی بی‌شمار، با جار و جنجال بسیار به نمایش می‌گذاشت.رویه ای که قاطبه آثار نوعی سال‌های اخیر از آن تبعیت می‌کنند.

اگر فرم روایی و پلاستیک تصویری "آتشکار" را در نظر بگیریم و به سوژه آن (وازکتومی ‌مردان) بی‌اعتنا باشیم، با روایتی دست و پا شکسته و قالب‌های شلخته‌ای طرفیم که می‌تواندتماشاگر را در همان دقایق ابتدایی فراری دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها