کد خبر: ۸۹۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۱۶ بهمن ۱۳۸۹
اخيرا برخي از عناصر وابسته به جريان برانداز اقدام به راه اندازي وب سايتي بدون مجوز و با لقب خبرگزاري كرده‌اند تا اهداف خود را از طريق اين وب سايت پيگيري كنند.
به گزارش خبرنگار کلمه نیوز سايت جهش كه هم اكنون به عنوان خبرگزاري جهش در فضاي اينترنت حضور دارد، سايتي است كه با همراهي وبلاگ نويسان و برخي از روزنامه نگاران وابسته به جريان فتنه در داخل كشور تاسيس شده است. اين سايت در حالي به فعاليت خود ادامه مي دهد كه مرور اخبار منتشر شده در آن نشان دهنده خط سير اين رسانه غير قانوني براي پوشش اخبار فتنه گران است. اخباري كه حتي رسانه‌هاي اصلاح طلب نيز ديگر تمايلي به پوشش آنها ندارند.
اما نكته جالب در اين ميان، آن است  كه به رغم انتشار مطالب مغاير اهداف نظام و همچنين حضور عناصر وابسته به جريان برانداز در اين رسانه غير قانوني، نه تنها با سايت جهش توسط مراجع ذيصلاح برخوردی نشده ، بلكه مسئولان آن ادعا مي‌كنند كه درخواست خود را براي اخذ مجوز خبرگزاري به معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد ارائه كرده‌اند. موضوعي كه تاكنون واكنشي از جانب معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد به عنوان متصدي رسانه‌هاي كشور نداشته است.
عناصر مشكوك در سايت بي نام و نشان
بر اساس اطلاعات به دست آمده کادر خبری جهش از روزنامه نگاران و خبرنگاران سابق و اخراجي سایت های خبری تعطيل شده و خبرگزاری های داخلی و همچنين وبلاگ نويسان زنجيره‌اي تشکیل شده است و به رغم ادعاي اين سايت در خصوص نداشتن وابستگي به هيچ حزب و جرياني و همچنين تلاش براي انعكاس صادقانه اخبار، چنين هدفي در مطالب منتشر شده در سايتشان ديده نمي‌شود. 
(عرفان .ص)مدير مسئول سايت جهش يكي از افرادي بود كه در طول وقايع سال 88 به اتهام  نشر اکاذیب و همچنين توهین به مقامات دولتی توسط نيروهاي امنيتي بازداشت و سپس به قيد وثيقه و با اخذ تعهد كتبي آزاد شده بود. البته وي پس از آزادي نيز روند قبلي خود را ادامه داد و حملات سنگيني را در وبلاگ خود متوجه مقامات نظام مي كند. اما در كنار وی هم اكنون (مهروز .الف)به عنوان معاون مدیرعامل، (عباداله .غ) به عنوان سردبیر، (نیما .ح) به عنوان دبیر سرویس علم و تکنولوژی،( زهرا غ) به عنوان دبیر سرویس فرهنگ و هنر، (عاطفه .ح)به عنوان عکاس خبری، (هدی.ه) به عنوان عکاس و خبرنگار ویژه و( زهره.الف) به عنوان گزارشگر و خبرنگار حضور دارند.
خبرگزاري جهش از ادعا تا واقعيت
اين سايت در حالي ادعاي عنوان خبرگزاري دارد و تلاش مي‌كند كه اين عنوان را به خورد مخاطب بدهد كه استانداردهاي به كار رفته در تنظيم اخبار اين سايت نه در سطح پائين بلكه در سطح بسيار ابتدايي نگارش هم نيست. علاوه بر اين جستجو در متن اخبار منتشر شده نشان مي‌دهد كه بيشتر مطالب اين سايت برگرفته از سايتهاي ديگر است و تنها ظاهري فريبنده دارد.
البته با بررسي‌هاي فني سايت مشخص شده است كه اخبار آن از چند محل مختلف ارسال مي‌شود و رسانه‌اي كه داعيه خبرگزاري دارد تحريريه‌اي واحد ندارد.  علاوه بر اين در سايت نيز آدرس و يا شماره تماسي از دفتر آن درج نشده است و تنها خط ارتباطي را به ايميل محدود كرده است.
همچنين اين سايت كه منابع مالی اش مشخص نیست به طور رسمي از 15 اسفند سال 88 فعاليت خود را آغاز كرده تاكنون 2بار بنا به دلايلي نامعلوم فعاليت‌هاي خود را متوقف كرده است.
اين سايت در توجيه علت آخرين توقف خود به نامه ۱۳۸۹/۸/۲۵ معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد در خصوص حذف نام خبرگزاري از عنوان سايت تا انجام سير مراحل قانوني رسيدگي به پرونده آن، اشاره كرده و علت توقف فعاليت خود را عدم توجه به اين اخطار عنوان كرده است و توضيح داده است: در مدت ۱ ماه اخیر ، تیم حقوقی جهش ، طی مذاکرات و سیر مراحل قانونی برای بازگردانی جهش اقدامات لازم را انجام داده و سرانجام با همکاری و مساعدت معاونت محترم مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد این توقیف موقت لغو و همچنین اجازه استفاده از عنوان خبرگزاری نیز بازپس گیری شد. مسئولان وزارت ارشاد چه مي‌كنند؟
اين مانور سايت جهش در خصوص نشان دادن خود به عنوان يك رسانه با مجوز در حالي است كه خط سير اين رسانه از طريق نيروهاي فعال در آن و همچنين اخبار منتشر شده و علاوه بر اين سابقه مدير مسئول آن، به خوبي مشخص است و علت تعلل مسئولان معاونت مطبوعاتي در رسيدگي به پرونده اين رسانه و دستور توقف فعاليت آن نامشخص است. اين رسانه كوشيده است در طول يك سال از شروع فعاليت خود و با پنهان شدنف پشت ارائه درخواست مجوز به وزارت ارشاد، كوشيده است خود را در سطح جامعه مطرح و خط سير اتاق فكر فتنه را دنبال كند. حال بايد منتظر ماند و ديد مسئولان معاونت مطبوعاتي چه زماني وقت مي‌كنند كه پرونده آن را براي تعيين تكليف نهايي بررسي كنند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
۱
۱
وابستگی صفی پور و سایت جهش که مشهوده ( به ا.ه.ر)
اما این آقا (عرفان صفی پور) کاملا از عناصر پنهان رسانه ای جریان فتنه است که ارتباط مستمر و مستقیمی با سران فتنه داره و داره از اونا خط سیر می گیره و البته این مرد پشت پرده این قدر سیاست داره که کاری کنه که مخاطبش تو سایت جهش نفهمه جناح سایت کدوم وریه و به قولی مخاطب رو گول بزنه

امیدوارم مسئولین اقدام موثر داشته باشند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
۱
۱
عرفان صفی پور از همراهان مهره های فتنه از جمله مهدی خزعلی و عرب سرخی و بقیه افراد امثالهم هست.
خبرگزاری جهش و سایت آینده و شفاف و ... هم تنها پوششی است بر فعالیت های غیرقانونی و اقتدارگرایانه جریان حامی فتنه که تاکنون مسولین مطبوعاتی هم نتوانسته اند اقدامی علیه آنان انجام دهند. و صفی پور و صادقی و ... نوچه های رسانه ای فتنه گران هستند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
۱
۱
چطور می شود یک نفر بخاطر فعالیت رسانه و مطبوعاتی ای بازداشت شود. بعد آزاد شود و بهش مجوز خبرگزاری هم بدند. واقعا چه نیرویی پشت این هاست!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
۱
۱
بعد از این همه رسوایی که توسط سایت های خبری ایرانی علیه سایت جهش و عرفان صفی پور انجام شده نه تنها جوابیه یا بیانیه ای ندادند( چون چیزی ندارند که بگن) حتی تغییر رویه ای در سایت جهش هم ایجاد نشده.
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۱:۴۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۸۹
۱
۱
وبلاگ عرفان صفی پور دیگه بالا نمی یاد و مثل اینکه خودش بسته تش
اینم یه واکنش خوب و جدی...!
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۱:۵۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۸۹
۱
۱
درود بر عرفان صفی پور و همه همراهانش که شجاعانه در برابر شما و امثال شما ایستاده است
مطمین باشید با این اخبار و شایعات ما پشت عرفان صفی پور رو خالی نمی کینم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۰
۱
از تمام رسانه ها از جمله 598 می خواهیم رسما از عرفان صفی پور و سایت جهش در مورد این روشنگری ها درخواست کنند تا پاسخ دهند. نمی شود که این همه افشاگری بشود و هیچ واکنش و پاسخی نیز داده نشود. امیدواریم رسانه ها اقدامی کنند
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۲:۵۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۰
۱
عرفان صفی پور بزودی جواب همه شما رو خواهد داد مطمین باشید خورشید پشت اب نمی مونه
ما هم از آقای صفی پور خواهش می کنیم به این دروغ ها پاسخ دهد.
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۲:۵۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۰
۱
عرفان صفی پور بزودی جواب همه شما رو خواهد داد مطمین باشید خورشید پشت اب نمی مونه
ما هم از آقای صفی پور خواهش می کنیم به این دروغ ها پاسخ دهد.
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۱۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
می دونیم چرا چنین خبری راجع به خبرگزاری جهش نوشته شده و در چندین خبر گزاری دیگر کپی شده؟
من علت را در بی طرفی این سایت و همچنین مجزا بودن آن از دیگر خبرگزاری ها می بینم ( کافیست به لینک های موجود در خبرگزاریها نگاه کنید تا متوجه ارتباط آنها با یکدیگر شویید ) و واضح است که این ها رغیب خود را سخت نیرومند یافته و به دنبال نابودی آن هستند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
وای بحال مسوولین و وای بحال شما رسانه ها اگر در مقابل سکوت مدیر سایت های وابسته به فتنه ای چون جهش و ... هیچ کاری نکنید. این عملا یعنی شما هیچ قدرتی ندارید و عدالت هیچ جایی در این کشور ندارد.
سکوت بی معنای خودتان را بشکنید...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹
۱
۰
کار عالی رسانه ای سایت ها و روزنامه های انقلابی کار را به جایی رساند که سایت های موذی و حامی اغتشاش و هرج و مرجی مثل فرارو و آفتاب تقریبا تعطیل شدند. در حال حاضر جهش و عرفان صفی پور یکی از آخرین تیرخلاص های رسانه ای جریان فتنه است که سران فتنه تلاش دارند با حیات بخشی دوباره آنها زمینه ظهور یک نفاق دیگر را بوجود آورند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
طبق اخبار موثقی که از نزدیکان برخی سران نفاق دریافت کردم معلوم شد خبر جعلی مجوز 25 بهمن کار برنامه ریزی شده ای بوده و قرار بوده همه سایت های حامی فتنه گران این خبرو منتشر کنند. ولی صادقی مدیر آینده مخالفت شدید کرده و صفی پور مدیر جهش هم برای خودداری از این فرمان، دستور تعطیلی موقت جهش رو در استانه 25 بهمن میده. در حال حاضر سران فتنه و جریان برانداز در حال جنگ رسانه ای هستند و پس از سایت آینده، جهش آخرین گزینه رسانه ای مجاز آنان خواهد شد.
برای همین فعلا جهش فعالیت نداره تا به موقعش شروع کنه. همه رسانه های انقلابی باید از این ترفند رسانه ای دشمن داخلی مطلع باشند و امیدوارم با اطلاع رسانی این موضوع روشن بشه برای همه رسانه ها...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹
۱
۰
بابا این بدبخت یه اصلاح طلبه فعاله فقط.
اینجور که شما زدید طرفو کوبوندید و جرم بهش بستید آدم یاد هیتلر می افته!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
تماس های بین دهقان، صفی پور، صادقی ، خوشوقت و حسینی برای آغاز دور جدید جنگ رسانه ای. رسانه های فتنه گران در حال اوج گیری دوباره و نیروافزایی برای وقوع یک فتنه جدید

مسوولین کجایند!!
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۲:۵۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۸۹
۱
۰
بعنوان یک فعال سیاسی اصولگرای میانه رو می گویم:
اقدامات عرفان صفی پور در ایام پس از انتخابات اشتباه بود و برخی از اقدامات رسانه ای وی نیز محکوم است.

متاستفانه نخبگان رسانه ای کشور با عدم برنامه ریزی صحیح و ثابت به بیراهه ها کشانده می شوند.

در کل برای به راه راست بازگشتن عرفان صفی پور دعا می کنم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها