کد خبر: ۸۸۷۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۵ آبان ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه- ۵آبان
رسایی: آقایان حدود 2 ماه در جلسات خصوصی به این نتیجه رسیده بودند که بر سر موضوع برخورد با عوامل اصلی اغتشاشات و ظلمی که در حق نظام شد می توان با پروژه وحدت ملی سرپوش گذاشت اما کلید وحدت، محاکمه مهدی هاشمی است.

* خبرآنلاین: علی فلاحیان که یک ماه پیش از برگزاری انتخابات آن را «یک فرآیند مقدس» خواند «که نباید فضای آن با تخریب و شایعه آلودهاش کرد»؛ در جریان انتخابات که امروز آن را «فتنه» میخواند سیاست سکوت را پیشه کرد. اما این روزها همراه با دیگر ریش سفیدان در پی راه حلی برای حل اختلافها، اولین گام را در مجلس خبرگان برداشته است. اما نه راه حلی از جنس میانجیگری آیت‌الله مهدویکنی که به اعتقاد او این تنها «یک گام ابتدایی» است، چرا که مسائل پس از انتخابات «از سران عبور کرده و به بدنه جامعه و خانوادهها کشیده شد». بلکه راه حلی که در آن «باید مسائل خیلی روشن شود» و «اگر طرفی هم اشتباه کرده باید بگوید اشتباه کردم» تا «مردم بفهمند او سوءنیتی نداشته و قصد زورگویی ندارد».

* حمید رسایی نماینده مردم تهران در گفتگو با رجانیوز گفت: «آقایان حدود 2 ماه در جلسات خصوصی به این نتیجه رسیده بودند که بر سر موضوع برخورد با عوامل اصلی اغتشاشات و ظلمی که در حق نظام شد می توان با پروژه وحدت ملی سرپوش گذاشت، و همین بود که شکست این پروژه عصبانیت آنها را در پی داشته است.» وی درباره بازگشت احتمالی مهدی هاشمی به تهران گفت: «مهمترین اقدامی که آقای هاشمی رفسنجانی برای کلید خوردن وحدت ملی واقعی می تواند انجام دهد، سپردن بستگانش به ویژه مهدی و فائزه هاشمی به دستگاه عدالت است تا قوه قضاییه اتهاماتی که به ایشان مربوط است را بررسی کند و در صورت برائت آنها همه فتنه ها ساکت خواهد شد. وقتی که چند‌تن از نزدیکان مهدی هاشمی که در اغتشاشات نقش اصلی داشته اند بازداشت می‌شوند، بلافاصله وی به لندن می رود و 2 ماه است که هنوز بازنگشته است. خوب طبیعی است با این روند همه شک‌ها به یقین تبدیل شود.» وی در پایان تاکید کرد: «کلید وحدت، محاکمه مهدی هاشمی است.»

منبع: کتاب 8ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها