کد خبر: ۸۸۴۶
زمان انتشار: ۱۶:۴۰     ۱۳ بهمن ۱۳۸۹
محمد الدريني رئيس مجلس اعلاي آل‌البيت و از رهبران شيعه مصر با حمايت از اعتراضات اين روزهاي مصر گفت: مصر در حال بازگشت به ميان امت اسلامي است.
به گزارش فارس، رئيس مجلس اعلاي آل‌البيت مصر با حمايت از مردم مصر در اعتراضات اخير خود گفت: اين يك حق مشروع است و نظام مصر بايد تبعات فسادي كه ايجاد كرده را بپذيرد.
محمد الدريني كه از رهبران شيعه مصر محسوب مي‌شود، تاكيد كرد: بعد از سال‌ها دروغ، فساد و استبداد ملت مصر با رد ظلم و ستم موجود به پاخاسته است.
وي با تاكيد بر قدرت مردم مصر بر كنترل اين كشور بدون وابستگي به قدرت‌ها، گفت: مصر به‌واسطه فرهنگ و تمدن و خصوصيات ديني‌شان مي‌تواند با همه تهديدات مقابله كند.
محمد الدريني با اشاره به شهداي انتفاضه مصر تصريح كرد: من از شهداي ملت در اين ناراحت و محزونم و ارتش بايد نقش خود را در اين دوره مهم تاريخي به بهترين نحو ايفا كند.
به گزارش خبرگزاري عراقي كوفه، اين رهبر شيعيان مصر افزود: مصر در حال تصحيح مسير تاريخي خود و بازگشت به ميان يارانش در ميان مسلمانان بازمي‌گردد.
شايان ذكر است شيعيان مصر داراي حضور تاريخي در اين كشور هستند اما دولت حسني مبارك در دهه 80 ميلادي بخش كثيري از آنان را مجبور به مهاجرت به عراق كرده و بقيه شيعيان مصر تحت تعقيب دستگاه‌هاي اطلاعاتي و يا در زندان‌هاي مصر قرار دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها