کد خبر: ۸۸۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۱۲ بهمن ۱۳۸۹
نمونه دیگری بزرگتر از ضربه ایی که موساد با کشف 10 تن از جاسوسانش در ایران ، جایی که موساد درگیر جنگی کثیف با حمایت و کمک مستقیم سیا و سازمانهای عملیاتهای ویژه امریکا است وجود ندارد جنگ پنهانی که یکی از عناصرآن، ربودن و کشتن دانشمندان ایرانی و سایر متخصین هسته ایی ایران است.
"صراط" - پایگاه اینترنتی آمریکن فری پرس درمقاله ایی با اشاره به جایگاه پیشین موساد در انجام عملیاتهای جاسوسی و اطلاعاتی علیه رقبای خود نوشت: روزگاری دوست و دشمن از شنیدن نام موساد وحشت می کردند. موساد موقعیتی افسانه ایی داشت و قاتلین کارآزموده آن مانند اسطوره های هالیوود بودند. عملیاتهای آن با دقت ,، حاسبه و پیچیدگی انجام می گرفت اما امروز علایمی که نشان می دهد موساد دیگرآن سازمان شکست ناپذیر قبلی نیست ، برای ناظران مسایل اطلاعاتی اسراییل شوک آور است.
این مقاله در ادامه از قول یک مامور سابق اطلاعاتی انگلیس می نویسد: موساد در دام غرور خود نسبت به رقبایش گرفتارشده است و فکرمی کند به قدری از آنها برتر است که نیاز ندارد نگران آنها باشد. از نظر این مامور سابق موساد نفهمیده است که اسراییل دوستان اندکی در دنیا دارد لذا اشتباهات موساد که قبلا از آنها صحبتی نمی شد، الان می تواند سر خط اخبار شود.
به گزارش صراط نيوز ، وی در مصاحبه با نویسنده این مقاله می گوید: :موساد نتوانسته است سطح موفقیت سابق خود را حفظ کند زیرا کشورهایی که اهداف موسادهستند توان اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی خود را ارتقا داده اند. موساد بیش از حد توان و منابع خود را درگیر کارهای اطلاعاتی کرده است وافراد اندکی می فهمند که رشد فزاینده وابستگی اسراییل به سیا برای انجام عملیات در خاورمیانه ، علامت محدودیت موساد است. این مامور اطلاعاتی سابق ازعملیات ترور فرمانده حماس در دوبی به عنوان یک مثال از افول موساد یاد کرده و می گوید: آن عملیات یک فاجعه بود وضربات زیادی به موساد زد.
در ادامه این مقاله نویسنده افزوده است: نمونه دیگری بزرگتر از ضربه ایی که موساد با کشف 10 تن از جاسوسانش در ایران ، جایی که موساد درگیر جنگی کثیف با حمایت و کمک مستقیم سیا و سازمانهای عملیاتهای ویژه امریکا است وجود ندارد جنگ پنهانی که یکی از عناصرآن، ربودن و کشتن دانشمندان ایرانی و سایر متخصین هسته ایی ایران است.
اين مقاله در ادامه با اشاره به پایگاه مشترک و سری موساد-سیا در فلسطین اشغالی در مجاورت هرتزلیا در نوار ساحلی مدیترانه به آموزش عوامل عملیاتهای موساد-سیا در ایران در این پایگاه اشاره کرده ومدعی شده است: آمریکاییها 6 عدد از این پایگاهها در اسراییل دارند که اکثر آنها دارای تجهیزات فنی و نظامی برای جنگ احتمالی با ایران هستند ولی سایت هرتزلیا برای مدیریت عملیاتهای مشترک سیا موساد علیه ایران نیز استفاده می شود.
این مقاله در پایان می افزاید به نظر می رسد موساد و سیا وزار اطلاعات ايران را دست کم گرفته اند زیرا برای دستگاه امنیتی ایران تنها یکسال طول کشید تا شبکه جاسوسان راشاسایی کند. اسراییل نیزادعای ایران در مورداین شبکه را انکار نکرد.سال گذشته نیزدستگاه اطلاعاتی ایران رهبر گروه تروریستی جند الله و جنگجویان اصلی آن را که توسط اسراییل و امریکا علیه ایران استفاده می شد دستگیر و اعدام کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها