کد خبر: ۸۸۱۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۰۲ آبان ۱۳۹۱
مهر به نقل از روزنامه بیست دقیقه نوشت:  در ابتدای مطلب خود با طرح این پرسش که چه کسی در مورد ایران جاسوسی می کند؟ می نویسد: این سئوالی است که کارشناسان امور ویروس های کامپیوتری و مسئولین ایران ماههاست آنرا مطرح می کنند. البته هنوز حمله کنندگان به موسسات مالی، سفارتخانه ها و شرکت های ارائه خدمات را نمی توان مشخص نمود ولی حداقل اینک روشن شده که از کدامیک از کشورها و یا شهرها بعنوان مقر سرورها استفاده شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: موضوع جالب توجه آن است که ویروس "فلیم" (شعله) در کنار آلمان، انگلیس، هنگ کنگ، ویتنام و ترکیه، از طریق سوئیس بیطرف نیز به سوی ایران فرستاده شده است.

در بخش دیگری از این مطلب آورده شده است: مرکز نظارت امنیت کامپیوتری فدرال سوییس موسوم به "ملانی" اعلام کرده که بخشی از هدایت و کنترل این ویروس خطرناک از طریق سوییس صورت گرفته است.

ماکس کلاوس معاون سرپرست ارگان فدرال ملانی می گوید : "ما سریعا واکنش نشان داده و سرورهای مربوطه که با شرکت های خدمات اینترنتی همکاری می کردند را از شبکه خارج نموده و بررسی های دیگر در این زمینه نیز کماکان ادامه دارد."

بیست دقیقه می نویسد: البته وی نام مقری که از آنجا این ویروس در سوییس هدایت می شده را ذکر نکرده است. اما براساس گفته مسئولین شرکت "کاسپرسکی" که این ویروس را کشف کرده بود، این حملات سایبری از طریق سرورهای سی.اند.سی. صورت می گرفته اند. سرورهایی که در هدایت یک برنامه خسارت وارد کننده، نقش مرکزی را دارند.

در بخش پایانی این مطلب همچنین آمده است: این سرورها یو.پی. دیت را به کامپیوتر هدف جاسوسی انتقال می دهد و اطلاعات سری موجود در آن را ضبط می نمایند. در قضیه ویروس فلیم، این اطلاعات دارای کد بوده اند که فقط این ویروس قادر به باز کردن آن کدها بوده است. ویروس فلیم در ماه می سالجاری توسط کارشناسان شرکت روسی کاسپرسکی کشف شد. این ویروس قرار بود تا برنامه هسته ای ایران را مختل نماید و از سیستم های کامپیوتری که این برنامه را هدایت می کنند؛ جاسوسی کند. کارشناسان احتمال می دهند که طراحی این ویروس از سوی اسرائیل یا آمریکا بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها