کد خبر: ۸۷۴۳
زمان انتشار: ۱۶:۲۸     ۱۱ بهمن ۱۳۸۹

به گزارش مشرق، منابع رسانه ای که از مفاد این بخشنامه پرده برداشته اند، تأکید کردند که در این بخشنامه، خاطرنشان شده است که ترجیحاً از البرادعی با دو صفت "برنده جایزه صلح نوبل" و "رهبر جنبش اعتراضی مردم مصر" استفاده شود.
این بخشنامه از دیروز و با پیوستن البرادعی به صفوف مردم معترض در میدان آزادی قاهره به مورد اجرا گذاشته شده و اکثر خبرگزاری ها، نشریات و سایت های آمریکایی و به تبع آن رسانه های صهیونیستی و انگلیسی، از ساعاتی پیش در اخبار و گزارش های سمعی و بصری، مکتوب و مجازی، از البرادعی به عنوان "رهبر انقلاب مصر" نام می برند.


این حرکت هماهنگ پس از آن صورت می گیرد که البرادعی پس از بازگشت به مصر و بویژه طی روزهای گذشته، وفاداری خود را به شعارهای لیبرال دموکراتیک و سکولارمآبانه مورد پسند دولت آمریکا نشان داده و در سخنرانی ها و مصاحبه های متعدد خود طی روزهای اخیر بطور تلویحی و ضمنی، از مقامات آمریکایی خواسته است که از حمایت از "حسنی مبارک" دست برداشته و به حمایت از وی برای سردمداری اعتراضات مردمی مصر روی آورند.

انتشار اخبار زردی مانند پیشگویی هشت پا درباره ریاست جمهوری البرادعی و حضور البرادعی در جمع نمازگزاران جمعه قاهره و ... در همین راستا ارزیابی می شود.
البرادعی پیش از این با دریافت جایزه صهیونیستی صلح نوبل، وامداری خود به صهیونیست ها را نیز به اثبات رسانده بود. وی در سال 2005 میلادی در مراسمی در شهر اسلو، پایتخت نروژ، این جایزه را از دست "اولی امجوئس" رئیس صهیونیسم گرای کمیته نوبل دریافت کرد.


جایزه نوبل صلح که شامل یک دیپلم نوبل، یک نشان طلا و مبلغ ‎10میلیون "کرون" سوئد(1.3 میلیون دلار) بود به البرادعی به عنوان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس شورای حکام این آژانس اهدا شد.
علت اهدای این جایزه، مقابله البرادعی با گسترش سلاح های هسته ای عنوان شد و کیست که نداند تلاش های شبانه روزی وی در آژانس برای محکوم کردن ایران هر چند که در مواقعی با نرمش های مقطعی همراه بود، عامل تقدیر غربی ها و رژیم صهیونیستی از وی بوده است.
در اینکه البرادعی مانند میلیون ها مصری دیگر، از منتقدان سیاست های دیکتاتورمآبانه حسنی مبارک بوده است شکی نیست اما اینکه اعتقادات وی تا چه حد به مردم مسلمان و انقلابی و مقاوم مصر نزدیک است تردیدهای اساسی وجود دارد و این همان چیزی است که در بخشنامه اخیر دولت آمریکا به رسانه های این کشور آشکارا نمود یافته است.
البرادعی در روزهای گذشته با حمایت غرب و فشار بر اخوان المسلمین در مذاکرات پشت پرده، توانست نمایندگی این جنبش اسلامگرا و چند جریان دیگر را برای مقابله با حکومت مبارک دریافت کند.


این در حالی است که وی دیروز پس از یک هفته از آغاز قیام مردمی مصری ها در حالی برای نخستین بار به جمع مردم انقلابی مصر پیوست که مسلمانان انقلابی و جریان های ضدصهیونیستی، نخستین گروه هایی بودند که جرقه این اعتراضات را زدند و با تداوم تظاهرات، روز تاریخی جمعه خشم را رقم زده و دهها شهید به انقلاب مصر تقدیم کردند و در واقع رهبران اصلی این انقلاب، نه "محمد البرادعی" و "أیمن نور" بلکه افرادی مانند "حسن البناء"، شهید "خالد اسلامبولی" و یاران مجاهدش، شهدای مسلمان قیام جاری، همکاران رزمندگان غزه و رفح و حداکثر کسانی مانند "جمال عبدالناصر" هستند نه جریان های لائیک و سکولاری که با شعارهای وارداتی بر موج انقلاب مصر سوار شده و در تلاش برای جایگزین کردن مطالبات آمریکایی و اسرائیلی به جای مطالبات اصیل ملت مسلمان مصر هستند.


شرایط کنونی، هوشیاری بیش از پیش انقلابیون مصر را می طلبد تا مبادا ملت مسلمان مصر از چنگال استبداد وابسته به دامان استعمار درغلتد.
تصاویر زیر بیانگر گوشه ای از حرکت هماهنگ رسانه های آمریکایی در پی صدور بخشنامه دولتی برای بکارگیری صفات یکسان درباره محمد البرادعی و جا زدن وی به عنوان "رهبر جنبش اعتراضی مصر" است که از ساعاتی پیش، تشدید شده است:


 

رپرتاژ سی.ان.ان برای محمد البرادعی به عنوان رهبر مخالفان مصری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها