کد خبر: ۸۶۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۰ بهمن ۱۳۸۹
اعتراضات اخیر در نقاط مختلف مصر موجب شده تا اسرائیل و انگلیس از فرصت برای چپاول فرهنگ کهن این کشور  استفاده کنند.
به گزارش البرز نیروها ی وابسته به رژیم صهیونیستی و انگلیس که تحت عنوان توریست وارد خاک  مصر شده اند تلاش گسترده ای را برای انتقال آثار باستانی مصر ازاین کشور آغاز نموده اند.
گفته میشود تاکنون برخی از اماکن توریستی این کشور شاهد سرقت هایی بوده که در نتیجه آن برخی از اشیاء بجا مانده از دوران کهن کشور به سرقت رفته است.
رژیم صهیونیستی و انگلیس در رقباتی کم سابقه تلاش میکنند با استفاده از نیروهای آموزش دیده خود آثار ارزشمندی از مناطق باستانی و موزه های مصر را به سرقت ببرند.
براساس این گزارش برخی واسطه های عتیقه نیز در مصر برای خروج این اشیاء گرانقیمت لابی هایی را با خریداران موزه های انگلیس و فرانسه انجام داده اند.
آنها ماموریت دارند اشیاء مورد نظر این موزه ها را در خاک کشور انگلیس یا فرانسه به آنها تحویل و درقبال آن مبالغ هنگفتی دریافت نمایند.
پس از اطلاع از سرقت های صورت گرفته ارتش مصر برای حفظ میراث کهن این سرزمین به حالت آماده باش درآمده است.
خبرنگار البرز گزارش داد هم اکنون تانکهای ارتش در کنار اهرام ثلاثه مستقر شده و حفاظت از آثار باستانی این کشور را به عهده گرفته اند.
به رغم حضور ارتش در موزه قاهره، سارقان با ورود به موزه علاوه بر تخریب 10 شی کوچک باستانی سر دو مومیایی را نیز از تن جدا کردند.
اکنون و پس از حضور نیروهای ارتشی، حاشیه امنی برای آثار موجود در موزه به وجود آمده و تنها مشکل آتس سوزی مقر حزب حاکم است که در مجاور موزه قرار داشته و احتمال آن می‌رود که به موزه سرایت کند.
گفتنی است بدلیل وضعیت فوق العاده درا ین کشور تمامی موزه هاو اماکن باستانی مصر به حالت تعطیل درآمده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها