کد خبر: ۸۶۷۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
اتحادیه عرب:
معاون دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به طرح ابتکاری عراق درباره بحران سوریه، آن را مهم توصیف کرد و گفت: این طرح در اولویت است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه عراقی«الصباح»، اتحادیه عرب اعلام کرد که طرح ابتکاری عراق برای حل و فصل بحران سوریه در دیدار «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب و «الاخضر الابراهیمی» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بررسی شد.

«بن حلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در این باره گفت: عراق کشور مهمی است و طرح ابتکاری مهمی را برای حل بحران سوریه در زمان برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در مارس گذشته، ارائه کرد که مورد توجه اتحادیه عرب و فرستاده سابق سازمان ملل و فرستاده کنونی آن به سوریه، قرار گرفته و در چارچوب پیشنهادهای موجود برای حل بحران سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: عراق به عنوان رئیس نشست سران اتحادیه عرب دارای جایگاه و موقعیت خاصی در قبال سوریه است. در همین راستا نیز پیشنهادهایی عملی ارائه کرده که همگی موجود است و در اختیار فرستاده مشترک اتحادیه عرب و سازمان ملل به سوریه قرار گرفته و چه بسا که با مقامات عراقی نیز به طور مفصل بررسی شده باشد.

وی در پاسخ به مسئله آتش‌بس که ابراهیمی پیشنهاد داده گفت: شکستن دایره خشونت در سوریه بی‌تردید موجب ایجاد فضای جدیدی در این کشور خواهد شد. لذا امید است که به این خشونت‌ها، حتی برای مدتی معین پایان داده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها