کد خبر: ۸۶۵۸۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
در دیدار رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان توسعه روابط دوجانبه و موضوع امنیت منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تسریع اجرای پروژه‌های زیربنایی مشترک تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بنابر بیانیه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان در این دیدار وضعیت فعلی و چشم‌انداز همکاری‌های بیشتر بین 2 کشور محور مذاکرات بود.

به گفته این منبع، احمدی نژاد و رحمان ضمن بررسی این مسائل بر تسریع و اجرای مؤثر پروژه‌های زیربنایی مشترک در زمینه انرژی، حمل‌ونقل، ارتباطات و همچنین صنعت، کشاورزی، اقتصاد، بخش علم و فرهنگ تأکید کردند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان با اشاره به مناسبات برادرانه رؤسای جمهور مذاکرات روی مسائل همکاری‌های دوجانبه و وضعیت کنونی در منطقه و جهان از جمله مشارکت ایران و تاجیکستان در بازسازی اجتماعی و اقتصادی افغانستان را سازنده عنوان کرد.

بنا به گفته این منبع، رئیس جمهوری تاجیکستان سه‌شنبه گذشته در پایان بازدید از آذربایجان باکو را به قصد کویت ترک کرد.

این منبع افزود که رحمان در پایتخت کویت همچنین در دیدار جداگانه با حامد کرزی همتای افغانی خود که نیز با هدف شرکت در نشست مکالمه همکاری آسیا وارد کویت شده است مسائل روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بنا بر این گزارش رحمان و کرزی از جمله در مورد توسعه زیربناهای ارتباطی از جمله ساخت جاده‌ مناسب برای حمل و نقل بین تاجیکستان و افغانستان، احداث و راه‌اندازی گذرگاه‌های جدید در مرز مشترک و همچنین در زمینه تهیه و امضای توافقنامه همکاری تاجیکستان، افغانستان و پاکستان برای افزایش میزان حمل و نقل کالا بین 3 کشور تبادل نظر کرده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها