کد خبر: ۸۶۵۵۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
مجمع عمومی کانون انجمن های صنفی کارگری استان قم با هدف اصلاح اساسنامه و انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسان برگزار شد.

آرزومندی نماینده اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم در ابتدای این مجمع طی سخنانی با قدردانی از زحمات هیات مدیره قبلی؛  شایستگی ، قابلیت ، تعهد ، دانش محوری و تخصصی را از  ملاک های لازم برای انتخاب اعضای هیات مدیره عنوان کرد و با اشاره به این که کانون انجمن های صنفی در قم از 15 صنف تشکیل شده است و هریک از صنف ها  جمع زیادی ازکارگران استان قم  را نمایندگی می کند ، لزوم توجه اعضا را به ملاک های انتخاب را مورد تایید قرار داد .

آرزومندی همچنین با گرامی داشتن سالروز ازدواج حضرت امیرمومنان علیه السلام وحضرت زهرا سلام الله علیها، همزمانی این تقارن را با برگزاری مجمع عمومی کانون را به فال نیک گرفت و افزود : به برکت  این ازدواج  و وجود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم ، تلاشهای صورت گرفته در برپایی این جمع به شایستگی به ثمر برسد.

در پایان این مجمع پس از تصویب اصلاحاتی در اساسنامه انتخابات برگزار شد و در نتیجه :

آقایان اکبر شوکت ( انجمن صنفی کارگران ساختمانی)، هادی دریس (انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران) ، عباس شیری (انجمن صنفی سنگ کاران ساختمانی) ، محمد گل وردی (انجمن صنفی ایمنی و بهداشت ) و علیرضا الهیاری ( انجمن صنفی کامیون داران) به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره کانون انجمن های صنفی ، و مهدی سعادت وند  ( انجمن صنفی مایه کوبان وسایر رده های دامپزشکی) و بهداد قره بیگلو ( انجمن صنفی اتوبوسداران درون شهری)به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره انتخاب شدند .

براساس این انتخابات ، آقای صفر بابا خانلو  ( انجمن صنفی گچ کاران) به عنوان بازرس اصلی و آقای عباس شیری(انجمن صنفی سنگ کاران ساختمانی) به عنوان بازرس علی البدل انتخابات شدند  .
در ادامه جلسه هیات مدیره دومین دوره کانون انجمن های صنفی کارگری استان قم برای تعیین سمت ها برگزار شد که آقای اکبر شوکت ( انجمن صنفی کارگران ساختمانی)به عنوان رییس ، هادی دریس (انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران) نایب رییس ، مهدی سعادت وند  ( انجمن صنفی مایه کوبان وسایر رده های دامپزشکی) دبیر وآقای عباس شیری (انجمن صنفی سنگ کاران ساختمانی) به عنوان خزانه دار تعیین شدند.

اکبر شوکت رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی حرف استان قم در پایان این نشست با تاکید بر این که هیچ گاه دولت به تنهایی نمی تواند در این تحولات پرشتاب اقتصادی موفق شود ، گفت : برای افزایش  بهره وری تولید ، سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده بخش خصوصی می تواند در کنار دولت باید حضوری فعال داشته باشد  و لازمه وجود بخش خصوصی توانمند را فعالیت تشکل های صنفی مجرب و دانش محور عنوان کرد و افزود : نیل به اهداف سند چشم انداز 20 ساله ، اجرای هیات های کلی اصل 44 قانون اساسی و طرح بزرگ هدفمند کردن یارانه با حداکثر کارایی با توسعه و گسترش و استفاده صحیح از ظرفیت تشکل های صنفی ممکن است .

شوکت ، بهره گیری از ظرفیت های تشکل های کارگری و کارفرمایی را دغدغه صنف ها بر شمرد و با تاکید بر این که تمامی کارگران و کارفرمایان باید در حوزه توسعه تشکل ها مشارکت کند افزود : اگر تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی توانمند باشند    می توانند مطالبات خود را از طریق مراجع رسمی به بهترین شکل پیگیری کنند و بخشی از وظایف اجرایی دولت را به آنها واگذار کرد .
شوکت ، ریشه مشکلات عرضه روابط کار را نبود فضای کامل همکاری و همدلی عنوان کرد و با اشاره به این که تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی کارآمد می توانند این فضای همدلی ر ا در عرصه روابط کار حاکم کنند .

وی گفت : کار تشکیل کانون از سه سال قبل آغاز شد و علی رغم تمامی مسایل ومشکلات امروز شاهد تشکیل دومین  دوره کانون انجمن های صنفی  استان قم هستیم و امیدواریم با گسترش انجمن های صنفی در حرفه های مختلف بتوانیم حضور فعالی در کانون های سراسری داشته باشیم و انشاء الله گام مهمی در حل مشکلات صنفی کارگران استان قم برداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها