کد خبر: ۸۶۵۴۱
زمان انتشار: ۰۰:۱۸     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تهیه بسته ضد تحریمی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و گفت: دور تازه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کشورمان جنگ تبلیغاتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اتحادیه اروپا سعی دارد با استفاده از شرایط موجود علیه جمهوری اسلامی ایران جو روانی اقتصادی سیاسی به راه بیندازد.

وی افزود: کشور ما از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون با تحریم‌های متعدد غرب مواجه بوده و چنین تحریم‌هایی برای ما تازگی ندارد و همانطور که تاکنون عمل کرده‌ایم از این پس نیز با سربلندی این تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این کمیسیون وضع تحریم‌های جدید را علیه کشورمان پیش‌بینی می‌کرد و به این خاطر بسته‌ای برای مقابله با این تحریم‌ها را در دست بررسی دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسته ضد تحریمی یاد شده می‌تواند سهم بسزایی در مقابله با تحریم‌های پیشین و جدید داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشور ما خود را برای مقابله با تحریم‌ها آماده کرده، بیان کرد: مدیریت شرایط موجود موضوعی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، باید به گونه‌ای عمل شود که به نبرد تحریم‌ها رفته و نسبت به تحریم‌های جدید پیش‌دستی کنیم.

رحمانی ادامه داد: ملت ایران در 34 سال گذشته به خوبی به نحوه مقابله با تحریم‌ها آشنا شده و این‌بار نیز با راه‌های مختلف این تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه کشورمان گفت: بر اساس تحریم‌های یکجانبه‌ای که غربی‌ها علیه صنایع و نفت کشورمان اعمال کرده‌اند، کمیسیون صنایع و معادن نیز نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نبوده و به دنبال ارائه طرحی برای مقابله با شرکت‌های تحریم‌کننده هستیم.

وی اظهار داشت: بر اساس این طرح فهرستی از شرکت‌های تحریم‌کننده ایران در حال تهیه است که از ورود کالاهای این شرکت‌ها چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم و به مدت 30 سال جلوگیری خواهد شد که دولت نیز موظف به اجرای صحیح این قانون است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: بر اساس قانون تجارت کشور، اگر یک شرکت خارجی صادرات یا واردات کالا یا خدمات به ایران را به طور یکجانبه و بدون علت موجه متوقف کند، برای مدت 30 سال و با شروع از تاریخ اعلام، توسط دولت جمهوری اسلامی ایران و در پی بررسی‌های کامل و جامع، ایران هرگونه ارتباط تجاری را به مدت 30 سال با آن شرکت قطع کرده که به طور قطع ضرر و زیان‌های اقتصادی و سیاسی متعددی گریبان آنها را در آینده خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها