کد خبر: ۸۶۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۹ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش سرویس سیاسی بی باک،"حسنی مبارک" رییس جمهوری مصر به دنبال شدت گرفتن انتفاضه مردمی، با فرستادن وزیر دفاع به واشنگتن و کمک گرفتن از عوامل رژیم صهیونیستی در زمینه جاسوسی علیه مردم مصر، دست به دامان آمریکا و اسراییل شد.

 "اسامه رشدی" سخنگوی جبهه نجات مصر روز شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: مبارک در لحظات پایانی سلطه خود بر کشور با فرستادن "محمد حسین طنطاوی" وزیر دفاع به آمریکا از واشنگتن درخواست یاری کرده است در حالی که هیچ کسی نمی تواند وی را از این شرایط نجات دهد زیرا خواسته قاطع مردم برکناری نظام استبدادی است.

 رشدی با اشاره به اقدام نظام مصر در فرستادن وزیر دفاع به آمریکا برای هماهنگی انتقال قدرت تحت نظارت واشنگتن، ابراز امیدواری کرد که غرب و آمریکا در امور مردم مصر دخالت نکنند مردمی که از سیاست های نظام دیکتاتوری و مستبد مصر رنج های فراوانی کشیده اند.

 محمد حسین طنطاوی وزیر دفاع حسنی مبارک در دیدار با باراک اوباما و مسوولان سیاسی، نظامی و اطلاعاتی آمریکایی، از آنها برای نجات نظام مبارک کمک طلبید.

 در همین حال خبرها حاکی است که نظام مصر برای حفظ سلطه خود از عوامل رژیم صهیونیستی نیز علیه مردم این کشور استفاده می کند.

 یک شرکت آمریکایی به نام "ناروس" که کارشناسان اسراییلی در آن مشغول فعالیت هستند در تدابیر سرکوبگرانه نظام مصر علیه انتفاضه مردمی مشارکت دارند.

 این شرکت اطلاعات مخالفان نظام مصر را از روی شبکه های اینترنتی جاسوسی و در اختیار نظام این کشور قرار می دهد.

 مبارک آخرین لحظه های خود را سپری می کند

 سخنگوی جبهه نجات مصر با تاکید براین که مردم فراتر از خواسته های مخالفان خواستار سرنگونی نظام شده اند؛ گفت: حسنی مبارک اینک آخرین ساعات خود در قدرت را سپری می کند.

 رشدی تصریح کرد: در طرح ها و خواسته های مردم فقط یک بند وجود دارد و آن سرنگونی نظام حاکم است.

 وی با بیان این که نظام مستبد 30 ساله مبارک صلاحیت انجام اصلاحات را ندارد؛ افزود: حسنی مبارک باید با گوش فرا دادن به خواسته های مردم از قدرت کناره گیری کند و بگذارد مردم خود سرنوشتشان را تعیین کنند.

 رشدی خاطرنشان کرد: مردم خواهان دولت نجات ملی، قانون اساسی جدید، استقلال دستگاه قضایی و همچنین فهرستی طولانی از اصلاحات هستند که با وجود نظام حسنی مبارک، تحقق آن غیرممکن ست.

 سخنگوی جبهه نجات مصر افزود: مردم مصر درخواست های بسیاری دارند زیرا این مردم به حاشیه رانده شده و اقدامات سرکوبگرانه به مدت سی سال علیه آنان اعمال شده و همواره با برگزاری انتخابات ساختگی که در آن از زور و پول استفاده می شد؛ حقوق مردم را تضییع کرده اند.

 رشدی نظام مصر را مسوول همه حوادث این کشور و نیز خشم و انتفاضه مردم دانست و به نظام درباره کشتار مردم و قطع شریان های ارتباطی آنان با جهان خارج هشدار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها