کد خبر: ۸۶۰۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۴ مهر ۱۳۹۱
راستی اگر مدیر جدید فردی بود که این جماعت معترض با او هماهنگ بودند ما باز هم شاهد چنین واکنش هایی بودیم؟ آیا جوانی مدیر جدید در صورت همسو بودن هم مورد انتقاد قرار می‌گرفت؟
مشرق - این روزها شاهد پخش مجموعه تلویزیونی "آخرین روزهای زمستان" از شبکه یک سیما هستیم که به واقع یکی از کارهای ارزشمند در پرداختنن به حماسه سازی فرماندهان 8 سال دفاع مقدس است.
"آخرین روزهای زمستان" روایتگر جوان خبرنگاری است که با شروع جنگ عازم جبهه های حق علیه باطل در جنوب کشورمان می شود؛ اما سرنوشت او به گونه‌ای رقم می‌خورد که او یکی از فرماندهان موثر هشت سال دفاع مقدس می‌شود. جوانی که به محض رسیدن به جبهه، خبرنگاری را رها می‌کند و اولویت را در جای دیگری می‌یابد و با هوش و استعداد فراوانی که داشت و احساس نیازی که در جبهه می‌شد پایه‌گذار اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می شود  این جوان کسی نیست جز غلامحسین افشردی که در جبهه به حسن باقری مشهور می شود.

از این نمونه ها در 8 سال دفاع مقدس فراوان داشتیم امثال همت ها، باکری ها، خرازی ها و... و همین جوانها بودند که با جسارت، شجاعت، پشتکار و خلاقیتی که داشتند، توانستند 8 سال جنگ را اداره کنند و دشمن تا دندان مسلح را که با پشتوانه ابرقدرتهای جهان درصدد تصاحب خاک میهن عزیزمان بود در خاک خودش زمینگیر کردند.

بعد از جنگ نیز همین جوانها بودند که با تحقیق و پژوهش و علم آموزی، پیشرفتهای خیره کننده ای را در مقابل چشم همه جهانیان به نمایش گذاشتند تا جائی که امروزه در پزشکی و داروسازی جزء برترینهای جهان هستیم. به فناوری هسته‌ای دست یافته‌ایم که بسیاری از کشورها در آرزوی آن هستند وارد فضا شده ایم و با قدرتهای برتر دنیا در حال رقابت هستیم و بسیاری دیگر از این نمونه ها.
*****
علی اصغر پورمحمدی سه شنبه هفته گذشته پس از نزدیک به 10 سال مدیریت بر شبکه سوم سیما جای خود را به مجید زین‌العابدین که پیش از این قائم مقامی شبکه سه سیما را بر عهده داشت، سپرد. این تغییر گویا به مذاق برخی از برنامه سازان، تهیه‌کنندگان، بازیگران، کارگردانان و ... خوش نیامده و از آن روز به بعد این گروه تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا مجید زین العابدین که تاکنون مسؤولیت‌های متعددی از جمله مدیریت طرح و برنامه شبکه سه، سرپرستی گروه معارف این شبکه، سرپرست گروه اجتماعی شبکه خبر و دبیر شورای راهبردی شبکه سه سیما را در کارنامه‌ي رسانه‌يی خود دارد، هنوز از راه نرسیده با انبوهی از ناراضیان مواجه باشد.

ما در حال حاضر قصد نداریم قضاوتی درباره مدیر جدید شبکه سوم سیما داشته باشیم، اما باید پذیرفت رئيس سابق شبكه سه با همه قوت و ضعف هايي که داشته اکنون به صلاحدید مدیران مافوق جای خود را به یک مدیر دیگر داده است. پس حامیان آقای پورمحمدی هم نباید با این جوسازی ها و شانتاژها و نامه نگاری‌ها و جمع‌آوری طومار به مدیر جدید سخت بگیرند. به هر حال اگر پايبند به تحول و لزوم مشاركت همگاني در تحول هستيم بايد به اين جابجايي ها وفادار بمانيم. به نظر می‌رسد باید به این مدیر جدید فرصت داد تا با استفاده از پتانسیل جوانی روح تازه‌ای به این شبکه بدمد.

اينكه مديري جوان و با گذراندن سلسله مراتب سازماني از پايين ترين رده ها- آن گونه كه در سوابق ايشان آمده بود- به رياست شبكه اي منصوب شود براي نظام جمهوري اسلامي دستاورد قابل توجهي است و نبايد از كنار آن به سادگي گذشت. هرچند اين تغيير با خط و ربط ها و يا نظرات ما همخوان نباشد.

راستی اگر مدیر جدید فردی بود که این جماعت معترض با او هماهنگ بودند ما باز هم شاهد چنین واکنش هایی بودیم؟ آیا جوانی مدیر جدید در صورت همسو بودن هم مورد انتقاد قرار می‌گرفت؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها