کد خبر: ۸۶۰۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۲۴ مهر ۱۳۹۱
صدها‌ هزار نفر از مردم جنوب یمن دیروز در جشن انقلاب علیه اشغالگری انگلیس با برگزاری تظاهرات بر استقلال‌طلبی خود تاکید کردند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «التغییر»، مردم یمن دیروز 14 اکتبر، در چهل و نهمین سالگرد انقلاب علیه اشغالگری انگلیس جشن بزرگی برپا کردند.

این نخستین سال بود که چنین جشنی در غیاب دیکتاتور برگزار شد و مردم در شهرهای مختلف یمن با راهپیمایی، خروج «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور مخلوع یمن را نیز در کنار سالگرد انقلاب علیه اشغالگری انگلیس جشن گرفتند.

به گزارش «دنیا الوطن»، مردم جنوب یمن نیز سالگرد این انقلاب را که در سال 1963 به ثمر نشست با برگزاری تظاهراتی گسترده جشن گرفتند و در میدان‌های مختلف تحصن کردند.

آنها با در دست داشتن پرچم‌های جنوب و پلاکاردهایی که روی آنها مطالبات خود را نوشته بودند، بر ضرورت تحقق اهداف انقلاب جدید خود علیه رژیم حاکم بر یمن تاکید کردند. در تظاهرات صدها هزار نفری دیروز در استان‌های جنوبی، رهبران جنبش اعتراضی جنوب نیز حضور داشتند و تاکید کردند که تحت هیچ شرایطی و به رغم تمامی فشارها، در گفت‌وگوهای ملی که قرار است تحت نظارت صنعا صورت گیرد، شرکت نخواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها