کد خبر: ۸۵۹۰۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۳     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
دولت موریتانی از زخمی شدن رئیس جمهوری این کشور پس از تیراندازی اشتباه یک گشت نظامی به کاروان حامل وی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع مطلع در گارد ریاست جمهوری و ارتش موریتانی اعلام کردند، ولد عبدالعزیز، رئیس جمهوری موریتانی در نواکشوط، پایتخت این کشور و در یک بیمارستان نظامی تحت درمان قرار گرفته است.

این منابع آگاه به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکردند و هنوز مشخص نیست که علت اصلی این شلیک اشتباه از سوی گشت ارتش به سوی کاروان حامل رئیس جمهوری موریتانی چه بوده است.

"حمدی ولد محجوب"، وزیر ارتباطات موریتانی به تلویزیون ملی این کشور گفت: رئیس جمهوری در جریان بازگشت به پایتخت مورد اصابت گلوله گشت نظامی قرار گرفت. آن‌ها تشخیص ندادند که این کاروان متعلق به رئیس جمهوری بوده است. وی مدعی شد که جراحات رئیس جمهوری سطحی است و جان وی را تهدید نمی‌کند.

گفته شده است که جراحت عبدالعزیز در ناحیه یکی از دستان او بوده است و جان وی در خطر نیست. وزیر ارتباطات موریتانی گفت که جراحت رئیس جمهور سطحی است و او خود بدون نیاز به کمک پزشکی از خودرو خارج شد و وارد ساختمان بیمارستان شد.

این درحالی است که اخباری از شرایط بد جسمانی رئیس‌جمهور منتشر شده و اعلام شده که وی برای درمان به پاریس منتقل شده است.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود گفت که گلوله از بدن رئیس‌جمهور خارج شده و وی برای مداوای بیشتر به فرانسه اعزام شده است. گفته می‌شود که بازو و شکم وی هدف تیراندازی قرار گرفته است.

صحبت از تیراندازی به سوی ولد عبدالعزیز باعث بحث و گفت‌وگوهایی در تمام پایتخت شده که وی هدف حمله شبه‌نظامیان قرار گرفته است. وی پس از کودتای سال 2008 میلادی در انتخابات سال 2009 به عنوان رئیس جمهوری موریتانی انتخاب شد و هم‌اکنون از جانب کشورهای غربی چون فرانسه به عنوان یکی از عاملان کلیدی در مقابله با القاعده در منطقه به شمار می‌رود. علاوه بر این اخیرا دولت عبدالعزیز به دلیل فساد و بحران غذا با تظاهرات مردم موریتانی مواجه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها