کد خبر: ۸۵۸۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
رئیس جمهور موریتانی که شنبه شب مورد اصابت گلوله قرار گرفت پس از انجام یک عمل جراحی بر روی وی در نواکشوت برای ادامه درمان به پاریس منتقل می‌شود.

به گزارش فارس یک منبع امنیتی موریتانی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد محمد ولد عبدالعزیز که دیروز شنبه مورد اصابت گلوله قرار گرفت در بیمارستانی نظامی در نواکشوت مورد عمل جراحی قرار گرفت تا گلوله را از بدنش خارج کنند.

وی افزود: رئیس جمهور ظهر امروز برای ادامه درمان به فرانسه منتقل می‌شود تا در بیمارستانی خصوصی معالجه شود.

«حمدی ولد محجوب» وزیر اطلاع رسانی موریتانی به شبکه تلویزیونی رسمی این کشور گفت: محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهوری موریتانی شنبه شب درپی تیراندازی "اشتباه" یک یگان نظامی به کاروان حامل وی جراحت‌های سطحی برداشت.

وی افزود: تیراندازی به کاروان رئیس جمهور که به کشور باز می‌گشت، اشتباهی صورت گرفت. یگان نظامی که تیراندازی کرد؛ نمی‌دانست که به سمت کاروان خودروهای ریاست جمهوری تیراندازی می‌کند.

حمدی ولد محجوب گفت: ملت موریتانی مطمئن باشد که رئیس جمهور خوب است و در بیمارستان ملی به خاطر جراحت‌های سطحی درمان می‌شود.

وی تصریح کرد: خود رئیس جمهور هنگام رسیدن به بیمارستان از خودرو پیاده شد و بدون سختی راه می‌رفت.

یک منبع امنیتی پیش از این به خبرگزاری فرانسه گفته بود: ولد عبدالعزیز در ناحیه بازو هدف گلوله یکی از موتور سوارها قرار گرفته است.

وی افزود: رئیس جمهور در لحظه حضورش در داخل خودرو درحال حرکت به سمت منطقه‌ای در شمال نواکشوت که به طور مستمر به آنجا سفر می‌کند، به طور مستقیم هدف قرار گرفت.

این درحالی است که برخی منابع از تیراندازی به رئیس جمهوری موریتانی در داخل کاخ ریاست جمهوری و وخیم بودن وضعیتش و عمل جراحی وی در بیمارستان نظامی خبر داده‌اند.

در همین حال، برخی منابع خبری زخمی شدن ولد عبدالعزیز را تلاشی برای ترور وی عنوان کرده‌اند.

مخالفان موریتانی از یک سال پیش تاکنون محمد ولد عبدالعزیز را به ناکارآمدی در اداره دولت متهم کرده و خواستار کناره‌گیری وی هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها