کد خبر: ۸۵۱۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۲۱ مهر ۱۳۹۱
سه کارشناس و مقام سابق آمریکا ضمن اذعان به ناشناخته بودن هزینه‌های احتمالی جنگ با ایران، بر حق مردم آمریکا در خصوص اطلاع از هزینه‌های چنین جنگی در صورت تصمیم سران این کشور به ورود به آن، تاکید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «توماس پیکرینگ»، سفیر سابق آمریکا در روسیه، فلسطین اشغالی و اردن، « ژنرال آنتونی زینی»، از فرماندهان سابق ارتش آمریکا و ژنرال چهارستاره بازنشسته و «جیم والش»، کارشناس امنیت بین‌المللی و سلاح‌های هسته‌ای در یادداشتی در شیکاگوتریبون تصریح کردند که مردم آمریکا حق دارند از هزینه‌های حمله احتمالی این کشور به ایران مطلع شوند. 

این سه نفر که چندی پیش در تنظیم گزارشی در خصوص هزینه – فایده نیرد با ایران به یک گروه 30 نفره از مقامات ارشد و اسبق سیاست خارجی و نظامی ایالات متحده پیوسته بودند، ضمن تاکید بر لزوم دوراندیشی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و هوشیاری در برخورد با این کشور، بار دیگر و همان‌طور که در گزارش گروه 30 نفره نیز تصریح شده است، اذعان کردند که حمله به ایران برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف نخواهد کرد.

این سه تن البته بر یک پیش‌فرض اشتباه اما همیشگی رسانه‌های خارجی در خصوص ایران مبنی بر خطرناک بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده‌اند اما در ضمن اذعان کرده‌اند که جوامع اطلاعاتی ایالات متحده و رژیم اسرائیل توافق دارند که ایران هنوز تصمیمی برای تولید سلاح هسته‌ای نگرفته است و به قول لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا، اگر ایرن چنین تصمیمی اخاذ کند، ایالات متحده اندکی بیش از یک‌سال فرصت خواهد داشت تا با آن به مقابله برخیزد.

این یادداشت در بخش دیگری اذعان کرده است که نبرد با ایران هزینه‌هایی در بردارد که میزان این هزینه با توجه به روشن نبودن دقیق نوع و دامنه واکنش ایران به یک حمله نظامی، به درستی قابل پیش‌بینی نیست. ایران احتمالا هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم و از طریق گروه‌هایی همچون حزب‌الله لبنان به چنین حمله‌ای پاسخ خواهد داد.

این جنگ همچنین می‌تواند به افزایش دامنه درگیری ها در سوریه و سایر کشورهای عربی بینجامد. جنگی بزرگ‌تر در خاورمیانه می‌تواند موقعیت اسرائیل را نیز تضعیف کرده و اهداف و منافع ایالات متحده در منطقه را نیز به خطر افکند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها