کد خبر: ۸۴۵۸۲
زمان انتشار: ۱۷:۳۶     ۱۸ مهر ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدارجمعی از نخبگان استان فارس و پرسنل وزارت دفاع با اشاره به اهداف دین مبین اسلام از تشکیل حکومت اسلامی، گفتند: تشکیل حکومت باعزت و مقتدر اولین گام اساسی تمام پیامبران الهی بوده است  تا بدین وسیله قدرت های ظالم و فاسد را از میان برده و احکام الهی را در جامعه پیاده سازند و به همین خاطر هم پیامبر گرامی اسلام به تمام سلاطین و حکام آن زمان نامه نوشتند وآنان را به اسلام فرا خواندند.

این مرجع تقلید ادامه به ارکان انقلاب اسلامی ایران اشاره کرده و افزودند: اسلام، ولایت فقیه و مردم سه رکن اساسی در نظام اسلامی هستند و در این میان نقش مردم و همراهی آنان با رهبر جامعه اسلامی بسیار تاثیرگذار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: هر موقع که مردم با نظام و رهبری  همراه و همدل شدند، رهبر قدرتمند و جامعه اسلامی پیشرفت کرده است و تاریخ زندگانی ائمه اطهار(ع) هم همین مطلب را نشان می‌دهد؛ به گونه ای که عدم همراهی مردم   با امیرالمومنین (ع) باعث 25 سال خانه نشینی حضرت شد.

ایشان با بیان ساختار حکومت از نگاه اسلام، تصریح کردند:رهبر جامعه اسلامی باید یا پیامبر یا امام معصوم  باشد و درزمان غیبت امام معصوم(ع) باید فقیه  جامع الشرایط در راس حکومت قرار بگیرد و اگر غیر از این باشد، طاغوت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به عزت امروز مردم ایران، خاطر نشان ساختند: یکی از جلوه های عزت و اقتدار درهمین اجلاس سران عدم تعهد بود که سران و مسئولان بلند پایه 120 کشور به سخنان حکیمانه و عالمانه مقام معظم رهبری گوش دادند و این اجلاس مهم در آرامش و شرایط خوبی برگزار شد. 

 معظم له با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه، به تبیین ویژگی های یک فرمانده کارآمد اشاره کرده و تاکید کردند: یکی از بازوان حکومت اسلامی وزیران و فرماندهان هستند و به فرموده مولا امیرالمومنین (ع) «کسی سزاوار فرماندهی است که از همه خیر خواه تر و نسبت به رهبر مطیع تر باشد».

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان به تبیین شرایط حساس امروز دنیا پرداخته و گفتند: امروز علاوه بر جنگ سخت نظامی،‌ دشمن با جنگ نرم به سراغ نظام اسلامی آمده است و همانطور که در جنگ سخت نیاز به صنایع نظامی و تجهیزات  است در جنگ نرم هم بصیرت، استقامت و ثبات قدم شرط اساسی پیروزی است و بحمد الله امروز مردم ما هوشیارند و با بصیرت خود بار دیگر دشمنان انقلاب و اسلام را نا امید خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها