کد خبر: ۸۴۵۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
اردوغان باید قبول کند که وضعیت بحران زده کنونی سوریه نه به خاطر بی کفایتی بشار اسد بلکه به خاطر فشارهای سیاسی و منطقه ای ترکیه به این نقطه وحشتناک رسیده است.
به گزارش « نداي انقلاب » عبداللطیف شنر، معاون سابق نخست وزیر ترکیه در گفتگو با روزنامه "وطن" چاپ تركيه درباره فرجام وضعیت سوریه و اقتدار اردوغان و حزب عدالت و توسعه اظهار نظر کرد.

شنر در مورد فرجام بحران سوریه گفت: « هیچ تردیدی ندارم که دستگاه دیپلماسی کشور و استراتژی تعیین شده توسط داود اوغلو برای اتخاذ موضع در برابر بحران سوریه، به اقتدار اردوغان و حزب عدالت و توسعه پایان خواهد داد و من سوریه را ایستگاه وداع و سقوط اردوغان و رجال سیاسی متنفذ حزب وی می دانم. »

وی در ادامه درباره نقش تركيه در تشديد بحران در سوريه اظهار داشت: « متاسفانه اردوغان حاضر نیست قبول کند که کوهستان قندیل و قرارگاه مرکزی پ.ک.ک در کشوری غیر از سوریه قرار دارد. وی به جای آن که در برابر حکومت مرکزی بغداد و اقلیم کردستان عراق بایستد، سوریه را مسبب مشکلات امنیتی خود می داند. اردوغان باید قبول کند که وضعیت بحران زده کنونی کشور سوریه نه به خاطر بی کفایتی بشار اسد بلکه به خاطر فشارهای سیاسی و منطقه ای ترکیه به این نقطه وحشتناک رسیده و اگر آنکارا در برابر مشکلات این همسایه مهم خود مواضع خردمندانه ای اتخاذ می کرد، کار به این جا کشیده نمی شد. »
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها