کد خبر: ۸۴۴۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
منابع رسمی سوری اعلام کردند، با رسیدن نیروهای کمکی و مهمات مازاد به ارتش سوریه در حلب این نیروها خود را برای آغاز نبرد نهایی و سرنوشت‌ساز حلب آماده می‌کنند.

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، منابع رسمی سوری اعلام کرده‌اند با رسیدن نیروهای کمکی و مهمات مازاد به ارتش سوریه در حلب، این نیروها خود را برای آغاز نبرد نهایی و سرنوشت‌ساز در این شهر جهت پاکسازی آن از تروریست‌‌های مسلح آماده می‌کنند.

این منبع رسمی سوری در ادامه افزود: ارتش سوریه در نبرد خود در حلب بر تاکتیک خسته کردن طرف مقابل و جمع‌آوری اطلاعات و هدف قرار دادن مراکز تجمع و مراکز فرماندهی و پس از آن ورود به مناطق مختلف و پاکسازی خیابان به خیابان و وارد آوردن ضربات و خسارات سنگین به افراد مسلح تمرکز می‌کند.

این درحالی است که نیروهای مسلح سوریه عملیات خود جهت پاکسازی این شهر را روز گذشته نیز ادامه دادند و مناطق ارباب، هنانو ، الصاخور در شرق حلب ، بستان القصر ، الانصاری ، الفردوس ، الکلاسة و السکری در جنوب غربی آن شاهد درگیری نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح بود.

همچنین خنثی کردن حمله افراد مسلح به منطقه نظامی «هنانو» کشته شدن بیش از 50 تروریست را به دنبال داشت که در میان آنها افرادی با تابعیت‌های مختلف عربی نیز مشاهده می‌شدند.

این درحالی است که نیروهای امنیتی سوریه چندین سرکرده گروهک‌های ترویستی در نزدیک مسجد حمزه را دستگیر و بیش از 5 خودرو مجهز به مسلسل دوشکا را منهدم کردند.

اما روز گذشته منطقه «کرم الجبل» حلب نیز شاهد عملیات گسترده ارتش سوریه بود که در جریان درگیری‌های روی داده بین نیروهای ارتش با افراد مسلح60 نفر از آنها کشته شدن که در میان کشته‌ها تروریست خطرناکی به نام «ابوبکر» نیز مشاهده می‌شد که به «تک تیر انداز عرقوب» معروف بود، همچنین در منطقه بستان القصر نیز یک تروریست خطرناک لیبیایی به نام «ابو حذیفة التمیمی» نیز به قتل رسید.

دمشق و ریف دمشق

اما دمشق در واپسین ساعات گذشته شاهد وقوع دو انفجار در منطقه «حرستا» در ریف دمشق بود که تلفات جانی به دنبال نداشت. این درحالی است که مناطق خان الشیح ، العباسیة و زاکیة در ریف دمشق نیز شاهد درگیری‌هایی بین ارتش سوریه با افراد مسلح بود.

حمص

در حمص و شهر القصیر که یکی از مهمترین پایگاه‌های تروریست‌های مسلح و از جمله گروهک تروریستی «ارتش آزاد» به شمار می‌آید، نیروهای ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را در این شهر آغاز کرده است و منابع آگاه در این ارتباط تاکید کردند که ارتش سوریه پیشروی چشمگیری در این شهر و اطراف آن داشته و روستای «العاطفیه» را به طور کامل پاکسازی کرده است. با این حال کانون درگیری‌ها در حمص روز گذشته منطقه «الخالدیه» گزارش شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها