کد خبر: ۸۴۴۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه نباید در ایجاد منطقه آزاد تجاری با اتحادیه اروپا عجله بخرج داد، از برخی سیاست‌های کمیسیون اروپایی در زمینه انرژی که ناقض توافقات قبلی با روسیه است، انتقاد کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که نباید در ایجاد منطقه آزاد تجاری با اتحادیه اروپا عجله به خرج داد.

لاوروف روز دوشنبه در سخنرانی در نشست اعضای انجمن تجار اروپایی گفت: من فکر می‌کنم از زمانی که تجار روسی بطور کامل با تلاش‌های کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی هماهنگ شوند، دیگر می توان به سمت این اقدام بعدی، یعنی  دسترسی متقابل به بازارهای موجود روی آورد. ضمن اینکه شرکای ما در اتحادیه اروپا از هم اکنون از ایجاد منطقه آزاد تجاری صحبت می‌کنند، درحالی‌ها که در این خصوص نباید عجله به خرج داد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد که برخی اقدامات کمیسیون اروپایی باعث بوجود آمدن دشواری در همکاری‌ها بین روسیه و اتحادیه اروپا در زمینه انرژی شده است.

وی گفت: برخی اقدامات کمیسیون اروپایی، از جمله تلاش برای تصویب آتی طرح سوم انرژی که در واقع ناقض تعهدات اتحادیه اروپا در برابر روسیه بر اساس توافقنامه دفاع از سرمایه گذاری است، این همکاری‌ها را دچار مشکل کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها