کد خبر: ۸۴۴۳۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
عليرغم نهي صریح رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي هيئت دولت/

سايت تحت نظر احمد توكلي با انتشار گفتگويي با مشاور اقتصادي ميرحسين موسوي، خواستار تشكيل "ستاد فراقوه اي براي مديريت اقتصاد كشور" شد.

به گزارش رجانيوز، اين سايت خبری با وجود تصریحات رهبر معظم انقلاب، در لزوم تمرکز فعالیت اجرایی در دولت، در آخرين مورد تلاش کرد طرح سوخته  تشكيل "ستاد فراقوه اي براي مديريت اقتصاد كشور" را احیا کند، طرحي كه براي نخستين بار توسط  تعدادي از وزراي اخراجي دولت احمدي نژاد و با محوريت افرادي مانند دانش جعفري،‌ پرويز كاظمي، فرهاد رهبر، نوذري، متكي،‌ پورمحمدي و ... طي نامه اي به رهبر انقلاب نوشته شد و در مقابل معظم له هيچ واكنش مثبتي نسبت به اين پيشنهاد نشان ندادند.

با اين حال سايت الف در گفتگو با فرشاد مومنی، مشاور اقتصادي ستاد ميرحسين موسوي در انتخابات 88، بر تشكيل ستادی فراقوه ای برای مدیریت اقتصادی کشور تاكيد كرده است:

 "اگر همین الان از طریق یک نظارت و اقدام فراقوه ای دولت محکوم و مجبور به پایبندی به انضباط مالی بشود می توانیم از شرایط فعلی با خسارت کمتری خارج شویم . بنابراین بطور مشخص یک ستاد فراقوه ای برای مدیریت اقتصادی کشور لازم داریم و این ستاد حتما باید به صورت غیر سیاست زده ترکیب آن انتخاب شوند. کسانی در این ستاد باید انتخاب شوند که صلاحیت کارشناسی به همراه استقلال رای و پایبنبدی به شرافت حرفه ای و اخلاقی را داشته باشند و اینکه دولت باید تضمین کافی دهد که به رهنمودهای آن ستاد توجه داشته باشد ."

 اين اظهارات در حالي مطرح مي شود كه رهبر معظم انقلاب در دوم شهريور ماه سال جاري در ديدار با اعضاي هيئت دولت، ضمن هشدارهاي اقتصادي لازم به دولتمردان، تلويحا نسبت به تشكيل چنين ستادي و هر گونه طرح ديگر كه از قوه مجريه در تصميم گيري هاي اقتصادي خلع يد کند، واكنش منفي نشان داده و فرمودند:

 "قبلاً هم با من مطرح شده، كه تمركز در تصميم‌‌گيرى‌‌هاى اقتصادىِ قوه‌‌ى مجريه لازم است. البته من اين را كاملاً قبول دارم؛ يعنى بلاشك در تصميم‌‌گيرى‌‌هاى كلان، در مسائل اساسى - كه فعلاً اساسى‌‌تر از همه، مسائل اقتصادى است؛ و بخصوص آنچه كه مربوط به معيشت مردم است و فشارهائى كه دشمن ميخواهد بر مردم وارد كند - بايد تمركز در تصميم‌‌گيرى باشد؛ منتها توجه كنيد كه اين تمركز در تصميم‌‌گيرى، معنايش تمركز تصميم‌‌گيرى در دولت است؛ يعنى همه‌‌ى افرادى كه در بخشهاى مختلف دولت با آقاى رئيس‌‌جمهور همكارى ميكنند، بايد مسئوليت مشترك احساس كنند - يعنى هماهنگى كنند - در دولت، همه با هم تصميم بگيرند. در اين زمينه، مسئله‌‌ى مسئوليت مشترك را واقعاً بايد در دولت جدى گرفت."

 ايشان در بخش ديگري از سخنانشان نيز به طور خاص از وزارتخانه هاي اقتصادي دولت براي حل مشكلات نام مي برند:

 " مسئله‌‌ى گرانى و كاهش قدرت خريد وجود دارد؛ اين را بايد علاج كنيد؛ اين به عهده‌‌ى بخشهاى مختلف اقتصادى است؛ يعنى هم بخشهاى ستادىِ اقتصادى، هم بخشهاى عملياتىِ اقتصادى - مثل وزارت صنعت و معدن و تجارت، وزارت جهاد كشاورزى، بخشهاى ديگر - كه بايد به طور جد ان‌‌شاءالله اين را دنبال كنند."

 گفتني است فرشاد مومني که سابقه رفاقت دیرینه‌ای با بهزاد نبوی دارد، بعد از انتخابات رياست جمهوري دهم در گفتگو با سايت قلم - وابسته به ستاد موسوي- اعلام داشته بود: "  با وجود کوتاهی ها و کارشکنی ها مهندس میرحسین موسوی در آستانه شکستن رکورد 30 میلیون رای است!" 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها