کد خبر: ۸۴۳۳۸
زمان انتشار: ۲۳:۱۴     ۱۷ مهر ۱۳۹۱
وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به آزادی و بازگشت هر چه سریع‌تر زائران ایرانی ربوده شده در سوریه ابراز امیدواری کرد.
اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، گروگان‌های آزاده شده جمعیت هلال احمر کشورمان در لیبی و خانواده‌هایشان عصر دوشنبه با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

صالحی در این دیدار ضمن تبریک آزادی و بازگشت امدادگران به گروگان گرفته شده جمعیت هلال احمر کشورمان در لیبی، این موفقیت را مرهون تلاش‌ها و پیگیرهای مستمر دستگاه دیپلماسی با هماهنگی و همکاری سایر بخش‌های ذیربط دانست و از همه دستگاه‌ها به‌خصوص همکاران خود در دستگاه دیپلماسی و سفارت کشورمان در طرابلس تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه آحاد مردم فداکار ایران در خلال دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، باورها و ارزش‌های انسانی و الهی مثل ایثار و فداکاری را اثبات کردند، حضور امدادگران جمعیت هلال احمر کشورمان در لیبی را در راستای همان باورها و ارزش‌های متعالی و خدمت به مردم لیبی توصیف کرد.           

وی افزود: به طور قطع تجربه شما در این ماموریت الهی و انسانی در جهت کسب رضایت الهی و خدمت به خلق خدا، عزم شما سفیران صلح و دوستی و انسان دوستی را در ماموریت ارزشمندتان راسخ تر خواهد کرد.

صالحی همچنین با اشاره به تلاش دشمنان ایران اسلامی برای مخدوش کردن چهره کشورمان در بین افکار عمومی جهان و منطقه خاطرنشان کرد: در سایه ایثار و فداکاری این عزیزان و صبر و شکیبایی خانواده‌های این عزیزان علی‌رغم دوران سخت اسارت و مظلومیت، پیام نوع دوستی و انسانیت مردم شریف ایران به آحاد ملت‌های جهان از جمله مردم مسلمان لیبی رسید و مردم و دولت لیبی که خود از خدمات و تلاش‌های انسان دوستانه این عزیزان آگاه بودند، با ابراز ناراحتی از وقوع این حادثه، نسبت به آزادی امدادگران هلال احمر کشورمان اهتمام داشتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در این راستا از تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت لیبی به خصوص وزیر امور خارجه این کشور و برخی کشورهای دیگر در راستای آزادی گروگان‌های آزاد شده جمعیت هلال احمر کشورمان تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد آزادی و بازگشت زائران کشورمان که در سوریه به گروگان گرفته شده‌اند و خوشحالی خانواده‌های این عزیزان هم باشیم.

در ابتدای این مراسم که محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی معاون امور بین‌المللی و حقوق بشردوستانه، غلامرضا شاه رضایی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی، فردین بلوچی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، محمد عباسی مدیرکل حوزه ریاست، سید منتظر شبر مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، سید حسن موسوی مشاور ریاست جمعیت هلال احمر و محمدعلی شریفی فرد کارشناس امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر کشورمان و خانواده‌هایشان، همچنین حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و تعدادی از مدیران و کارشناسان دستگاه دیپلماسی حضور داشتند، اکبری سفیر کشورمان در لیبی گزارشی از روند تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مقامات کشورمان و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات رسمی و غیررسمی لیبی ارائه کرد.

همچنین ظاهر رستمی مدیرکل جمعیت هلال احمر نیز طی سخنانی از تلاش‌های مجدانه، دلسوزانه و شبانه روزی مسئولان دستگاه دیپلماسی و سفیر کشورمان در طرابلس به خصوص صالحی در روند پیگیری این موضوع و آزادی این افراد تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این مراسم خانم صالحی همسر وزیر امور خارجه هدایایی به همسران گروگان‌های آزاده شده جمعیت هلال احمر کشورمان به پاس قدردانی از صبر و شکیبایی آنها تقدیم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها