کد خبر: ۸۴۰۹۵
زمان انتشار: ۱۹:۲۹     ۱۶ مهر ۱۳۹۱
خاتمی در روزهای اخیر بارها از سوی چهره های اصلاح طلب و در محاقل خصوصی مورد انتقاد قرار گرفته است و باید دید که او می تواند آب رفته ...
گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، بعضا مشاهده مي‌شود اردوگاه اصلاح طلب با پمپاژهای رسانه ای سعی در به سرتيتر قرار دادن مجدد اين جريان در پیشانی سياست کشور است.

خاتمي ليدر جريان اصلاحات است؛ غالب قریب به اتفاق اصلاح طلبان به این جمله تاکید و اذعان دارند که پنجمین رئیس جمهور ایران رهبر جریان اصلاحات محسوب میشود.
 
حرکت خاتمی برای صعود به قله اصلاحات همواره با فراز و نشيب‌هاي فراوان همراه بوده است او كه خواستار و معتقد به اصلاحات دورن نظام است بعضا برخلاف اين اعتقاد خود گام برداشته و اغلب صخره‌هايي كه در راه حركت اين سياستمدار ديده شده خود ساخته گزارش شده است.

نگاه اصلاح‌طلبان به ليدر اصلاح طلبان جزر و مدهای فراوانی داشته است.
 
در ايام فتنه، پس از آن و تا به امروز درجه تلورانس رفتاري مجموعه اصلاح‌طلبان با خاتمي عدد بالایی را نشان مي‌دهد.

خاتمي پس از حضور در انتخابات مجلس شاهد سنگ‌پراكني‌هايي از سوي طيف تندروی اصلاح‌طلبان بود. اين در حالي بود كه خاتمي در پاسخ به آنها شكست‌هاي پي در پي اصلاح‌طلبان در عرصه‌ سياسي طی چندین سال گذشته را يادآور شد و بار ديگر حركت اصلاح‌طلبي حول محور نظام را به آنها گوشزد كرد.

جالب است که سید محمد خاتمی ، حتي شرط عذرخواهی برای حضور در انتخابات آتي را رد نكرد.
 
تلاش  وی براي حضور در عرصه انتخابات تنها معطوف به اين سخنان نبود و در ديدارهايي كه او با مرد خاکستری اصلاحات و وزير كشور دولت سابق خود داشت به اين موضوع دامن‌زد كه خاتمي نگاهی پرمعنا به مسند رياست جمهوري  يازدهم دارد.
 
البته پس ازديدارهاي او شاهد به ظاهر دعوا و اختلاف‌ نظرهایي با عبدالله نوري و مرد خاکستری اصلاحات بودیم تا شاید به نوعی افکار عمومی بدین شکل تغذیه شود(ویا بدین شکل تغذیه کنند) که خاتمی پس از فتنه 88 دچار استحاله شده و مرز خود را با تندروهای اصلاح طلب جدا کرده است.
 
اختلاف پنجمین رئيس جمهور  و وزیر کشور دوران اصلاحات با افشای دیدار خاتمی با وی توسط نزدیکان عبدالله نوری کلید خورد چرا كه خاتمي خواستار عدم رسانه ای شدن اين ديدار بود.

اختلاف خاتمي و مرد خاکستری اصلاحات نيز به ضلع سومي به نام هاشمي مربوط بود، در حالي‌كه خاتمي از رئيس مجع تشخيص مصلحت نظام به نیکی ياد كرد و او را فردي اصلاح‌طلب می ناميد موسوي خوئيني‌ها اين مطالب را بر نتافت و نسبت به سخنان خاتمی واکنش نشان داد.

 تلاش هاي خاتمي تا جايي ادامه يافت كه بنابر گزارش منابع آگاه وي نامه‌اي به هاشمي رفسنجاني تحويل داده تا به دست یکی از شخصیت های نظام برساند هرچند از محتويات نامه خبري در دست نيست اما چیدن پازل های تاریخی و رفتاری خاتمی پس از فتنه 88 تا به امروزه كوشش وی براي رساندن خود به ماراتن انتخابات رياست جمهوري را در اذهان پديد می آورد.

در اين بين محمدجواد حق‌شناس عضو شوراي مركز حزب اعتماد ملي با بيان اينكه حضور خاتمي به سود نظام و به ضرر وي به دلیل مشکلات پیش روست تاکید کرد: حضور خاتمي مخالفاني از سوي جريان های تندروي اصلاح‌طلب و اصولگرايي دارد.

وي در ادامه دوگانه‌ هاشمي – خاتمي را بهترين گزينه براي انتخابات آتي دانست و تصريح كرد: خاتمي از لحاظ بين‌المللي و هاشمي از لحاظ داخلي داراي امتيازاتي هستند.

حق شناس فراهم شدن شرايط حضور خاتمي در انتخابات را تنها به تلاش اصلاح طلبان نسبت نداد و کوشش عقلاي اصولگرا براي حضور پنجمین رئيس جمهور ايران در انتخابات 92 را خواستار شد.

به هر شکل اشتباهات خاتمي در سير سياسي و جاده اصلاح طلبی از تعداد انگشتان دو دست فرا تر رفته و شايد اين آخرين فرصت براي او باشد و باید دید تا چه اندازه تلاش بر رفع موانع ایجادی بین خود و افکار عمومی است.
 
همين اشتباهات و سوزاندن فرصت‌هاي متعدد در دوره 8 ساله رياست جمهوري و پس از آن سبب شده تا شاهد قدم زدن توام با احتیاط مردی با عبای شکلاتی در کوچه پس کوچه های سیاسی باشيم.

آيا ليدر اصلاحات كه زيبا كلام كارشناس اصلاح طلب مسائل سياسي او را از لحاظ مؤلفه‌هاي سياسي زير صفر مي‌داند، مي‌تواند آب رفته اصلاح‌طلبان درعرصه سیاسی کشور را به جوي نظام باز گرداند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها