کد خبر: ۸۳۷۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۵ مهر ۱۳۹۱
"بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه به دلیل حساسیت‌های نبردهای حلب و سرنوشت‌ساز بودن آنها، کاخ «الشعب» در دمشق را ترک کرده و با حضور در حلب، خود رأساً بر نبردهای آن نظارت داشت.
به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، در حالی‌که سه روز است شهر «حلب»، دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور شاهد درگیری‌های شدید و سخت نیروهای مسلح سوری با گروهک‌های تروریستی مسلح از جمله «ارتش آزاد» است گفته شده که رئیس‌جمهوری سوریه خود بر بخشی از این نبردها نظارت داشت.

در این ارتباط روزنامه لبنانی «الدیار» نوشت که بشار اسد با آغاز نبردهای سرنوشت‌ساز حلب و تلاش نیروهای مسلح سوریه برای پاکسازی این شهر از وجود افراد مسلح کاخ «الشعب» در دمشق را ترک کرده و به حلب آمده است.

دیدار اسد از حلب در زمانی روی داد که وزیر دفاع سوریه اوضاع در حلب را سخت و پیچیده توصیف کرده و آتش‌سوزی بازار تاریخی حلب روی داده بود.

الدیار می‌گوید که پافشاری‌های وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش و معاونانش برای منصرف کردن اسد بی‌فایده بوده و او بر سفر به حلب و نظارت بر نبردها اصرار داشته و 48 ساعت را در این شهر بوده و 5 بالگرد نظامی اسد و معاونانش را به وزرشگاه بزرگی در حومه حلب منتقل کردند و از آنجا با خودروهای زرهی راهی شهر شد و از آن دیدن کرد.

هم اکنون ارتش سوریه کنترل سه چهارم شهر حلب را به دست دارد و اسد راضی به بازگشت به کاخ الشعب نیست و می‌خواهد خود نبردهای حلب را اداره کند.

در این راستا هم گفته شده که دو گردان 8 و 10 ارتش سوریه از ادلب و دیر الزور برای پایان دادن به نبرد حلب فراخوانده شده‌اند.

شهر حلب برای گروهک‌های تروریستی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و پیشتر کانون تجمع و تمرکز و فعالیت آنها به شمار می‌آمد. به همین دلیل ناظران براین باورند، از دست دادن حلب توسط این گروهک‌ها به معنای پایان کار آنها در سوریه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها