کد خبر: ۸۳۰۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
فاطمي امين:
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اين‌كه مردم نبايد با خريد و فروش دلار به راحتي ارزش پول ملي را به خطر بيندازند، گفت: وقتي دشمنان با ما بازي مي‌كنند، نبايد ما در زمين آنها بازي كنيم و به خودمان گل بزنيم.

رضا فاطمي امين در پاسخ به خبرنگار ايسنا، مبني بر اين‌كه آيا شما هم مانند بسياري از مردم در چند ماه گذشته اقدام به خريد دلار كرده‌ايد؟ گفت: من هيچ ارزي نخريده‌ام و خوشبختانه فقط دو سكه طلا در خانه دارم و از نظر اخلاقي هم توصيه مي‌كنم مردم با خريد و فروش دلار ارزش پول ملي را به خطر نيندازند.

وي افزود: اگر پولي داشتم قطعا در توليد سرمايه‌گذاري مي‌كردم، چرا كه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري زيادي در اين كشور از 200 ميليون تا 100 ميليارد تومان است كه وجود دارد كه بسيار هم سودآورند.

او تاكيد كرد: البته سرمايه‌گذاري در حوزه‌هايي كه ظرفيت‌شان پر شده مانند سيمان و فولاد طبيعتا ضرر‌ده است و من افتخار مي‌كنم در دوران بنده جواز نوع الف براي سيمان و فولاد صادر نشده است. در مورد دو تخلفي كه در اين باره رخ داد نيز با آنها برخورد كرديم.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اين‌كه تنها يك هفته از آغاز به كار مركز مبادلات ارزي گذشته است، اظهار كرد: زماني كه تقاضاهاي فوري وجود دارد و به آنها پاسخ داده نمي شود، متقاضيان براي تامين ارز روانه بازار غيررسمي مي‌شوند كه به همين دليل قيمت ارز در بازار آزاد بالا رفته است.

وي افزود: متاسفانه جامعه هم از قيمت‌هاي بالاي ارز در بازار پيام مي‌گيرد و براساس آن كار مي‌كند.

فاطمي‌امين تاكيد كرد: تا يكشنبه (9 مهرماه) 375 ثبت سفارش ارزي در مركز مبادلات انجام شده كه ارزش آن بالغ بر 181 ميليون دلار بوده است. به اعتقاد من براي قضاوت درباره اين مركز بايد زمان بيشتري را صرف كرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت هم‌چنين از اختصاص 10 درصد منابع صندوق توسعه ملي به صورت ريالي به واحد‌هاي توليدي خبر داد و گفت: در همين راستا 250 بنگاه به ارزش 700 ميليارد تومان به بانك‌ها معرفي شد.

وي هم‌چنين از بهره‌برداري بيش از نيمي از طرح‌هاي مهر ماندگار تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: هم‌اكنون 6800 طرح نيمه‌تمام صنعتي در كشور در حال اجراست و مابقي طرح‌ها از نظر ما باطل شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها