به گزارش روابط عمومي بانک صادرات ايران، اين بانک در راستاي ارايه خدمات مطلوب و کاهش حضور مشتريان درشعب و افزايش سطح دسترس آنها به خدمات بانکي از طريق ابزارهاي الکترونيکي، ارايه خدمات از طريق همراه بانک را از سال 1387 آغاز نمود. آمارهاي سال گذشته نشان ميدهد که تعداد کاربران اين سامانه 365 هزار کاربر بود که با تلاش و کوشش صورت گرفته و همچنين ارتقاء نرم افزاري سيستم تعداد کاربران تا پايان اسنفدماه سال 90، از مرز 700 هزار کاربر گذر کرد و آمارها در طي 5 ماه گذشته از سال 91، نشان دهنده رشد 24 درصدي تعداد کاربران بوده و تا پايان مرداد ماه سالجاري حدود 162 هزار مشتري به استفاده کنندگان از اين سامانه پيوسته و درمجموع تعداد کاربران به 862 هزار مشتري بالغ شدهاند.
گزارشهاي دريافتي از عملکرد بانک در بخش فن آوري اطلاعات
نشان ميدهد که به دليل استقبال شايان توجه مشتريان از سامانه ياد شده، اين
بانک وظيفه خود دانست تا خدمات ارائه شده از طريق همراه بانک را گسترش
دهد. بدين منظور از زمان انتشار نخستين نسخه همراه بانک تاکنون چندين نسخه
که در هريک قابليتهاي جديدي ارائه شده بود را منتشر نمود. درحال حاضر
آخرين نسخه نرم افزار ارايه شده داراي امکاناتي از قبيل اطلاع از مانده
حساب و کارت شتابي، صورتحساب (سه گردش آخر)، انتقال وجه بين حسابهاي يک
مشتري، انتقال وجه به حساب سپهري ديگران با سقف محدود روزانه، انتقال وجه
بين بانکي از طريق سامانه پايا با سقف محدود روزانه، پرداخت اقساط تسهيلات
از طريق سامانه پايا با سقف محدود روزانه، استعلام چک، تعيين مبلغ چک،
پرداخت قبض از طريق حساب و کارت، خريد شارژ سيم کارت اعتباري از طريق حساب و
کارت، دريافت اطلاعات سه شارژ آخر خريداري شده، اعلام نرخ ارز، اعلام
مفقودي کارت، اعلام شناسه حساب بانکي ايران
(شبا)، دريافت و تغيير رمز
حساب، اعلام سه تراکنش آخر حساب بصورت خودکار و روزانه در ساعتهاي 8 صبح و
4 بعداز ظهر و قابليت تغيير تنظيمات برنامه ميباشد.
شايان ذکراست بانک صادرات ايران به عنوان بانک برتر در زمينه توسعه و ارايه خدمات نوين نقش بسزايي در ارتقا سطح خدمات الکترونيکي داشته و دارد به گونهاي که ابزارهاي الکترونيکي اين بانک، به طور متوسط 61 ميليون تراکنش شتابي مشتريان را انجام ميدهند .