کد خبر: ۸۲۲۳۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۰۸ مهر ۱۳۹۱
نیروی انتظامی استان قم در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که روز شنبه در نخستین روز از هفته ناجا برگزار شد، اقتدار و توان عملیاتی یگاه ویژه پاسداران خود را در برخورد با هنجارشکنان به نمایش گذاشت.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم ترتیب یافته بود، یگان های مختلف نیروی انتظامی استان، سپاه علی بن ابیطالب (ع) و ارتش حضور داشتند.

مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موزیک نیروی انتظامی قم آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان قم، فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع)، فرمانده قرارگاه منظریه و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، ضمن قرائت فاتحه و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و نیروی انتظامی از یگان های مستقر در میدان سان دیدند.

فرمانده انتظامی استان قم در این مراسم، با اشاره به اینکه حدود 70 برنامه متنوع دینی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، عملیاتی و ترافیکی به مناسبت هفته ناجا در قم برگزار می شود، گفت: شعار امسال هفته ناجا، ˈسرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ماˈ نامیده شده است که نگرش برنامه های فرماندهی انتظامی استان در این هفته، اجتماع محور خواهد بود.

سردار ˈکاظم مجتباییˈ افزود: سرمایه اجتماعی نیازمند اعتماد عمومی است که این اعتماد در سایه تلاش های نیروی انتظامی در قالب انضباط، اقتدار، قدرت تشخیص، جامعه نگری، قدرت پاسخگویی بالا، صحت در گفتار و عمل و دانش پژوهی پلیس به دست می آید.

وی عنوان کرد: هفته ناجا فرصت خوبی است تا با استفاده از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و دینی در جهت امنیت پایدار که رویکرد مهم ناجا محسوب می شود، گام برداریم.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: نیروی انتظامی استان قم در برخورد با هنجارشکنان با اقتدار حرکت کرده و در مقابله با مردم با رفعت اسلامی، فعالیت های اجتماعی خود را دنبال می کند.

فرمانده انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: سرقت ها در استان از سه تا 86 درصد کاهش داشته است.

مجتبایی افزود: نیروی انتظامی استان قم در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر فعالیت های گسترده ای دارد و کنترل ترافیک در قم نیز از نظم بهتری برخوردار شده است.

در ادامه این مراسم، از خانواده شهید علیرضا همایی فصیح و تنی چند از جانبازان نیروی انتظامی استان قم با اهدای لوح تقدیری، تجلیل به عمل آمد.

سپس یگان های مختلف نیروی انتظامی با برنامه های گوناگون، ضمن به نمایش گذاشتن اقتدار و صلابت این نیرو، آمادگی خود را در برابر مقابله با هرگونه نا امنی و تخلف، ثابت و تبعیت از فرماندهی کل قوا و ولی امر مسلمین را اعلام کردند.

حرکات رزمی و نمایشی، شکستن اجسام سخت، مانور موتورسوران یگان ویژه و عملیات نمادین مقابله با تروریستها، تعقیب و گریز توسط پلیس 110، یگان ویژه پاسداران و یگان امداد و عملیات نجات گروگان از جمله برنامه های یگانهای مختلف نیروی انتظامی استان قم در مراسم صبحگاه مشترک امروز بود.

امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، فرماندار قم و فرمانده تیپ مستقل 83 تبلیغی - رزمی امام جعفر صادق (ع) از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

خاطرنشان می شود: هشتم تا چهاردهم مهرماه به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده که روز نخست با شعار ˈپلیس، قانون، اقتدار و انضباطˈ، روز دوم با شعار ˈپلیس، اعتماد عمومی و مشارکت اجتماعیˈ، روز سوم با شعار ˈپلیس، دانش و فناوریˈ، روز چهارم با نام ˈپلیس، کارامدی و پاسخگوییˈ، روز پنجم با شعار ˈپلیس، رسانه و پیشگیری اجتماعیˈ، روز ششم با نام ˈپلیس، ولایت مداری و فداکاریˈ و روز هفتم با شعار ˈپلیس، جامعه و پاسداری از ارزش هاˈ نامیده شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها