کد خبر: ۸۲۱۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۰۸ مهر ۱۳۹۱
براساس نظرسنجي ها، احساسات ضدآمريكايي در خاورميانه رو به افزايش است.

به گزارش کیهان، پايگاه اينترنتي اخبار روز وابسته به طيفي از گروهك هاي مقيم آلمان، با بيان اين مطلب گزارش داد: نظرسنجي مركز تحقيقات پيو نشان مي دهد احساسات ضدآمريكايي پاكستاني ها از 63 درصد در سال 2010 به 80 درصد در سال 2012 رسيده است. همين آمار نشان مي دهد كه 79 درصد مصري ها در سال 2012 آمريكا و سياست هايش را منفي ارزيابي مي كنند. به نظر مي رسد كه سياست هاي باراك اوباما موفق نشده است تا نگاه مردم خاورميانه را نسبت به آمريكا تغيير دهد. در واقع مي توان گفت اوباما نتوانسته شعارهاي خود در كمپين انتخاباتي سال 2008 را جامه عمل بپوشاند. برخلاف ادعاهاي اوباما نيروهاي نظامي ايالات متحده هنوز حضور گسترده و پرتعدادي در افغانستان دارند. كشته شدن گاه گاه غيرنظاميان در افغانستان و بروز اتفاقاتي نظير قرآن سوزي و ادرار كردن بر اجساد كشته شدگان توسط سربازان آمريكايي بر خشم مردم افغانستان و خاورميانه بر عليه آمريكا دامن زده است. همچنين زندان گوانتانامو كه اوباما آن را «بخش غم انگيزي از تاريخ ايالات متحده» توصيف كرده و وعده داده بود در اولين فرصت آن را تعطيل كند، همچنان داير است.

نويسنده اين گزارش معتقد است: منبع تنفر از آمريكا در جهان اسلام و خاورميانه از اين نگاه بر مي آيد كه آمريكا و متحدان غربي اش درصدد از بين بردن ارزش هاي اسلامي و جايگزيني آن با ارزش هاي غربي هستند.

اخبار روز در پايان نوشت: مواضع دولت اوباما در خصوص جنبش هاي آزادي خواهانه و انقلاب هاي خاورميانه، و مسئله فلسطين و اسرائيل، ادعاهاي دموكراسي خواهانه آمريكا را در نزد مردم خاورميانه زير سؤال برده است. مسئله اسرائيل و فلسطين نه تنها پيشرفتي نداشته بلكه با ادامه شهرك سازي دولت اسرائيل در كرانه باختري و به نتيجه نرسيدن طرح كشور مستقل فلسطين بر پيچيدگي آن افزوده شده است. هنوز هم سه متغير نفت، اسرائيل و منافع دولت آمريكا سياست هاي اين كشور را در خاورميانه تعيين مي كند و در واقع تا زماني كه سياست خارجي آمريكا در خاورميانه بر همين منوال باشد، طبيعتاً اين موج ضدآمريكايي و عدم باور شعارهاي آمريكا ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها