کد خبر: ۸۱۴۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۰۴ مهر ۱۳۹۱
رييس فدراسيون فوتبال گفت: از جمع کردن امضا توسط برخي از افراد عليه خودم بي‌اطلاعم.
علي کفاشيان پس از پيروزي تيم نوجوانان ايران برابر يمن گفت: پيروزي خوبي بود و من از عملکرد تيم نوجوانان راضي هستم. البته هنوز زود است که درباره‌ي کيفيت اين تيم قضاوت کنيم. مهم‌ترين مساله الان صعودشان بود که قطعي شد. اين تيم حريفان قدري در پيش دارد. براي تيم نوجوانان زحمات زيادي کشيده شده است و انتظار داريم نتيجه بگيرد. اين تيم واقعا شايستگي موفقيت در آسيا را دارد.

کفاشيان در واکنش به اين‌که فکر مي‌کنيد چرا تيم ملي در دقايق اوليه گل مي‌خورد، آيا آن را به دليل استرس بازيکنان مي‌دانيد؟ اظهار کرد: حالا يا استرس است يا اين‌که حريف را دست کم مي‌گيرند.

وي هم‌چنين در واکنش به اين‌که چرا اين مسابقات از شبکه سوم سيما پخش نمي‌شود و آيا براي حل اين مشکل مکاتباتي انجام داده‌ايد؟ گفت: واقعا نمي‌دانم چرا پخش نمي‌شود. شايد صدا و سيما اين‌طور تشخيص مي‌دهد. ظاهرا آنها مي‌خواهند به فوتبال هم مثل ساير ورزش‌ها نگاه کنند. کشورهاي ديگر اين مسابقه‌ها را پخش مي‌کنند و مردم آن‌جا همه بازي تيم کشورشان را مي‌بينند. شايد صدا و سيما تشخيص مي‌دهد که مردم ما نبايد اين بازي‌ها را ببينند.

کفاشيان هم‌چنين در پاسخ به اين سوال که جدا از بحث اقامتي تيم‌ها که کيفيت مناسبي دارد، چرا ميزباني ايران در دو ورزشگاه دستگردي و اکباتان ضعيف است و کمبودهايي در آن ديده مي‌شود؟ به خبرنگاران گفت: بعد از پايان مسابقات مفصل در اين‌باره صحبت خواهم کرد. بايد يک کارهايي در اين زمينه صورت گيرد. ظاهرا اگر ما بخواهيم ميزباني خوبي داشته باشيم بايد به آن مثل برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران نگاه کنيم. در آن صورت است که همه‌ي دستگاه‌ها با مجري برگزار کننده‌ي بازي‌ها همکاري مي‌کنند. همه‌ي تلاش ما اين بود که تمامي نهادها با ما همکاري داشته باشند اما براي برگزاري اين مسابقات با مشکلات زيادي مواجه هستيم. مطمئنا گرفتن اين ميزباني‌ها و برگزاري خوب بازي‌ها مي‌تواند جبراني براي عقب‌افتادگي فوتبال ما باشد؛ چرا که اگر تاکنون از برخي از کشورها فاصله گرفته‌ايم يکي از علت‌هاي مهمش همين است. ما در حال حاضر پي‌گير تمام امور هستيم تا اين ميزباني خوب انجام شود.

رييس فدراسيون فوتبال با بيان اين‌که خبر بازي تدارکاتي ايران و مصر شايعه است، گفت: اين موضوع شايعه‌اي بيش نيست، چون تاريخ‌هايي که اعلام مي‌کنند مربوط به زماني است که تيم ملي ما با کره جنوبي بازي دارد و اين غيرممکن است. فدراسيون هيچ اقدامي براي انجام اين بازي نکرده و ما از آن بي‌اطلاعيم.

وي هم‌چنين در پاسخ به اين سوال که آيا از جمع کردن امضا توسط برخي افراد به منظور تشکيل مجمع فوق‌العاده براي فدراسيون و برکناري‌تان مطلع هستيد؟ گفت: هيچ اطلاعي از آن ندارم. اگر کساني هم اين کارها را مي‌کنند نمي‌دانم کي هستند. مجمع دستورالعمل خودش را دارد. امروز مجمع سازمان ليگ برگزار شد. بعد از آن بنا داريم مجمع فدراسيون را در مهرماه برگزار کنيم تا مسوول بخش‌هايي که در آن سرپرست گمارده‌ايم انتخاب شود.

کفاشيان درباره‌ي کمبوهايي که در ورزشگاه‌ها ديده مي‌شود، گفت: اين مشکلات به شرکت توسعه و تجهيز برنمي‌گردد. من زماني عضو هيات مديره اين شرکت بودم. شرکت توسعه و تجهيز، ورزشگاه‌ها را مي‌سازد و به ارگان‌ها تحويل مي‌دهد. اتفاقا دو ورزشگاه دستگردي و اکباتان دست وزارت ورزش نبودند. ساختن استاديوم‌ها و تجهيز آنها کار ما نيست. همين‌طور که پارک‌هاي زيبا براي مردم ساخته مي‌شود بايد ارگان‌ها به ساختن استاديوم‌هاي خوب هم همت گمارند. برخي کشورهاي پيشرفته در آسيا ممکن است استاديوم‌هاي زيادي نداشته باشند اما از ميان آنها چندين استاديوم کيفيت مطلوبي دارند؛ در حالي که در ايران ورزشگاه‌هاي زيادي وجود دارد اما اکثر آنها از شرايط استاندارد و مطلوب فاصله دارند.

وي افزود: ما همه‌ي تلاشمان را براي رفع نواقص ورزشگاه‌ها توسط خود باشگاه‌ها به کار مي‌گيريم. خرج‌هاي زيادي در اين زمينه شده است اما به طور مثال استاندارد کردن نور، ساخت اسکوربورد و تجهيز رختکن ورزشگاه‌ها که ديگر دست ما نيست. تا وقتي اين نواقص را برطرف نکنيم مشکل حل نمي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها