کد خبر: ۸۰۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۲۳ دی ۱۳۸۹
رئیس‌جمهور در نشست مسئولان ستادهای فناوری راهبردی گفت: برخی از آقایان می‌گفتند هدفمند کردن یارانه‌ها کار خیلی خطرناکی است، علاوه بر اینکه دولت می‌رود باید مراقب باشیم که کل نظام ساقط نشود که بنده گفتم اشتباه می‌کنید چرا که ملت ایران را نمی‌شناسید. ملت ایران ظرفیت عظیمی دارد و دیدید چقدر آسان از بحث هدفمند کردن یارانه‌ها عبور کرد و اتفاقی نیفتاد و این از عنایات خداوند متعال و امام زمان (عج) بود

به گزارش فارس، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، صبح امروز طی سخنانی در نشست مسئولان ستادهای فناوری‌های راهبردی با بیان اینکه امروز یکی از بهترین‌ روزهای عمر من است، گفت: امروز کارهایی را دیدیم که بعضی‌ از آنها شاید آرزوی تاریخی بودند نه اینکه از آن وزنه‌ای در عالم هست بلکه اراده و باوری که پشت آن قرار گرفته آرزوی تاریخی بود.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود انسان را مهمترین موضوع هستی دانست و تاکید کرد: انسان باید تجلی خدا باشد و زیباترین و اصلی‌ترین جلوه گونه انسان علم و عالمی است چرا که اگر علم آمد بقیه صفات و اسماء خداوند هم خواهد آمد.

احمدی نژاد افزود: حقیقت انسانی از مسیر علم و تلاش علمی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ ملت ما در طول تاریخ پرچم‌دار علم بود و در یک بازده زمانی رکود و عقب‌گردی بر ملت ما تحمیل شد اما خوشبختانه با خیزش عظیم انقلاب اسلامی بسیاری از موانع از سر راه ملت ایران برداشته شده اما هنوز آزادی واقعی از اسارت‌های تاریخی حاصل نشده تا در بی‌نهایت هستی پرواز کنیم، اما حرکتی که آغاز کرده‌ایم حرکت بسیار مبارکی است.

‌خدا را شاکریم که روح جمعی ملت ایران روح خداجو و عاشق علم است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روح جمعی ملت ایران روحی خداجو و علم‌طلب است، اظهار داشت: علم در میان مردم ما امری مقدس بوده و است و این امر برآمده از فطرت الهی می‌باشد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: نهایت علم رسیدن به خدمت‌گذاری به مردم است یعنی علمی کمال یافته است که به یک خدمت تبدیل شود.

وی گفت:‌خدا را شاکریم که روح جمعی ملت ایران روح خداجو و عاشق علم است که امروز دوباره بیدار شده و خود را پیدا می‌کند. 

لزوم حرکت بر مبنای چارچوب ایران اسلامی

رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم حرکت بر مبنای روش چارچوب ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: در کار علمی اگر بنا باشد همان مسیری را که دیگران رفته‌اند، برویم همیشه از آنان عقب هستیم. کی می‌توانیم پیشرفت کنیم؟ زمانی که ریل را عوض و قله‌های بالاتری را تعریف و روش‌های جدیدی را ابداع کنیم.

احمدی‌نژاد ‌با اشاره به مهندسی دقیق ایرانی در تدوین تقویم جلالی که بیش از هزار سال پیش انجام شده، گفت: هزار سال قبل بقدری به نور و حرکت مسلط بوده‌ایم که اگر آن تسلط را با الان مقایسه کنیم می‌بینیم اصل تسلط تفاوتی پیدا نکرده است. ما می‌توانیم با نگاه و روش خودمان جلو بیفتیم که این شدنی است البته هر کار ارزشمندی زحمت دارد و هیچ دستاورد مثبتی بدون زحمت بدست نیامده است.

وی یادآور شد: این نهضت و تجدید حیات، خودباوری و خودبازیابی را باید غنیمت شمرده و جلو برویم چرا که ملت ایران ظرفیت ایجاد کارهای بزرگی را دارد.

گلایه رئیس‌جمهور از مسئولینی که هدفمند کردن یارانه‌ها را کار خطرناکی می‌دانستند

رئیس‌جمهور بحث اجرای موفق هدفمند کردن یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برخی از آقایان می‌گفتند هدفمند کردن یارانه‌ها کار خیلی خطرناکی است، علاوه بر اینکه دولت می‌رود باید مراقب باشیم که کل نظام ساقط نشود که بنده گفتم اشتباه می‌کنید چرا که ملت ایران را نمی‌شناسید. ملت ایران ظرفیت عظیمی دارد و دیدید چقدر آسان از بحث هدفمند کردن یارانه‌ها عبور کرد و اتفاقی نیفتاد و این از عنایات خداوند متعال و امام زمان (عج) بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه باید به جایی برسیم که هیچ ایرانی پیدا نشود که خود را در دنیا دست دوم بپندارد، گفت: باید به قله‌های پیشرفت برسیم و این پیشرفت نه اینکه استکبار و سلطه‌گری بلکه کمال‌جویی، خداجویی، دوستی، عدالت و پاکی است.

راه همه خوبی‌ها از مسیر علم است

وی با بیان اینکه راه همه خوبی‌ها از مسیر علم است، خطاب به مسئولان ستادهای فناوری‌های راهبردی تاکید کرد: از شما که در مسیر علم قدم گذاشته‌اید تشکر می‌کنم. وظیفه دولت حمایت از شماست که آن‌را انجام می‌دهیم.

احمدی‌نژاد با اعلام خبر شروع به کار صندوق نوآوری و شکوفایی با 3 هزار میلیارد تومان سرمایه که از فروردین‌ ماه کار خود را شروع می‌کند، اظهار داشت: هر ایرانی در هر کجا که کار می‌کند، باید بداند که در جهت اعتلای ایران فرهنگ ناب این سرزمین کار می‌کند.

دیگر کسی نمی‌تواند با ملت‌ایران مقابله کند

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هدیه مقامات ایرانی در ملاقات‌های خارجی که فناوری‌های محققان و اندیشمندان کشورمان است، یادآور شد: شیاطین عالم در صددند که نگذارند ما سوار مرکب علم شویم و از این ناراحت هستند. کشوری 5 هزار بمب اتم دارد فرض کنید ما هم یک بمب بسازیم که مقابل آن چیزی نیست و اما باید بگویم که ما هم باید خیلی ابله باشیم که در معادلات بین‌المللی بر مبنای بمب اتم حرکت کنیم. درحالی که بمب اتم ما بی‌صدا است و جسم ندارد و پایه‌های آنها را از هم می‌پاشاند و مزیت ما فرهنگ، تمدن و انسانیت است.

احمدی‌نژاد از تحمل سختی‌ها در مسیر علم تاکید و خاطرنشان کرد: باید سختی‌ها را در مسیر علم تحمل و یک دوره 15 الی 20 ساله را محکم بایستیم چرا که دیگر کسی نمی‌تواند با ملت‌ مقابله کند.

ایران؛ کانون علم و اندیشه

وی با اشاره به اینکه باید به نقطه‌ای برسیم که مرجع علمی و فناوری دنیا باشیم، اظهار داشت‌: صدها سال ایران کانون علم و اندیشه بوده که این می‌تواند تکرار شود و تکرار می‌شود.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم معرفی دستاوردهای علمی محققان و اندیشمندان کشورمان به مردم دنیا و مردم ایران تاکید کرد و گفت: آینده پر افتخار به واسطه ملت ایران برای همه بشریت در دسترس و انتظار ما است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها