کد خبر: ۷۹۷۹
زمان انتشار: ۱۷:۱۶     ۱۸ دی ۱۳۸۹

مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران گفت: يادمان حماسه 9 دي با طرحي بررسي‌شده در ميدان انقلاب احداث مي‌شود.

سيدمحمد جواد شوشتري در گفت‌وگو با فارس در خصوص ارائه طرح پيشنهادي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس به شهرداري تهران مبني بر ساخت يادمان عاشورائيان در ميدان انقلاب، اظهار داشت: اين طرح جهت بررسي و اقدامات لازم از سوي شهردار تهران به سازمان زيباسازي ارجاع داده شده است.

وي با بيان اينكه محل نصب يادمان حماسه 9 دي ميدان انقلاب خواهد بود، ادامه داد: علاوه بر طرح بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، طرح‌هاي ديگري از سوي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي ارائه شده است.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران خاطرنشان كرد: با توجه به ظرافت كار، بايد طرحي كاملاً بررسي‌شده در ميدان انقلاب گذاشته شود زيرا ممكن است خواسته يا ناخواسته نمادهاي اسرائيلي درون آن طرح نهفته باشد.

وي ضمن تأكيد بر شرايط زيرساختي ميدان انقلاب، يادآور شد: زير ميدان انقلاب ايستگاه مترو بوده و بايد درخصوص استحكام اين نقطه محاسباتي صورت گيرد تا در ادامه دچار مشكل نشويم.

به گزارش توانا، در پي هتك‌حرمت عوامل فتنه به مقدسات ديني در عاشوراي 88 ، حماسه عاشوراييان در روز 9 دي توسط مردم ولايت‌مدار و حسيني سراسر كشور شكل گرفت. بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در راستاي فرمايش مقام معظم رهبري به منظور ماندگار كردن حماسه 9 دي در تاريخ ايران اقدام به برگزاري فراخوان طراحي يادمان عاشورائيان كرد.

پس از فراخوان بزرگ و ملي طراحي يادمان‌ حماسه عاشوراييان، به دليل استقبال هنرمندان و طراحان، مهلت ارسال آثار تا 15 ارديبهشت 89 تمديد شد و هنرمندان آثار خود را در قالب‌هاي بناي يادبود، حجم و چيدمان به دبيرخانه بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ارسال كردند كه بخشي از آثار برگزيده در فرهنگسراي اسوه به نمايش گذاشته شد.

بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در ادامه پيگيري‌هاي خود در تاريخ 4 دي 89 نسخه‌اي از طرح يادمان حماسه‌ عاشوراييان كه دربر گيرنده امواجي‌ از سيل خروشان ملت در حماسه 9 دي بود را به عنوان پيشنهاد براي شهردار تهران و رياست شوراي اسلامي شهر تهران ارسال كرد كه با توجه به اهميت اين روز تاريخي و براي ماندگارسازي آن، انتظار مي‌رفت اقدامات لازم از سوي شهرداري به عمل آيد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها