کد خبر: ۷۹۷۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
مربي پيشين تيم فوتبال پرسپوليس که دو ماه پيش براي حضور در تمرينات تيم‌هاي پايه انگلستان راهي اين کشور شده بود روز شنبه به ايران برگشت. عبدي مي‌گويد احتمال بازگشت و ادامه همکاري‌اش با اتحاديه فوتبال انگلستان زياد است.
حسين عبدي در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره دلايل حضورش در تمرينات تيم‌هاي پايه ملي انگلستان تصريح کرد: اميدوارم همکاري من با اين تيم‌ها ادامه داشته باشد. دو ماه حضورم در انگلستان يک تجربه عالي بود و علاوه بر يادگيري مطالب جديد، داشته‌هايم را در اختيار آنها قرار دادم.

وي افزود: من مدرک حرفه‌اي(pro licence) مربيگري را چند سال پيش گرفته‌ام که شايد در انگلستان هم بيشتر از120 نفر آنرا نداشته باشند. از همين طريق در اين مدت با تيم‌هاي زير 18، زير 17 و زير 16 سال کار کردم. دو هفته در خدمت تيم زير 17 سال بودم که در يک تورنمنت دوستانه با حضور سه تيم پرتغال، ترکيه و ايتاليا شرکت داشت. اين تورنمنت در يکي از بي نظير ترين مجموعه‌هاي ورزشي اروپا يعني "نشنال اسپورت" برگزار شد.



عبدي يادآور شد: در هفته دوم حضورم در انگلستان در تمرينات تيم زير 16 سال حاضر شدم. آنها حدودا چهار روز اردو بودند و پس از آن براي حضور در يکسري مسابقات به جزاير فارو رفتند.


مربي پيشين تيم فوتبال پرسپوليس با اشاره به امکانات و توجه بي نظير انگليسي‌ها به تيم‌هاي پايه تاکيد کرد: بايد در انگليس باشيد تا متوجه شويد آنها چقدر براي آينده هزينه مي‌کنند. رفتار مسئولان فوتبال انگليس با تيم‌هاي پايه دقيقا مانند رفتارشان با تيم بزرگسالان است.


عبدي ادامه داد: در انگلستان براي هر رده سني يک تيم ملي وجود دارد. البته آنها در تمام رده‌‎هاي سني چند تيم دارند تا فرايند انتخاب بازيکنان با دقت بيشتري انجام بگيرد. همکاري مربيان هم با اين تيم‌ها مقطعي و کوتاه مدت نيست. آنها در اتحاديه فوتبال استخدام رسمي هستند و از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر روي برنامه‌هايشان کار مي‌کنند.


وي تاکيد کرد: انگلستان چند سال پيش برنامه‌اي به نام "فيوچر گيم" براي فوتبال خود در نظر گرفت. برنامه اي که باعث شده انگليسي‌هاخودشان را در سطح اول فوتبال دنيا نگه دارند. اين برنامه هوش و سرعت بيشتر بازيکنان پايه انگليس را در پي داشته و همچنين تاثيرات زيادي در توسعه فوتبال ايجاد کرده است.


عبدي در بخش ديگري از صحبت‌هايش تصريح کرد: در "نشنال اسپورت" 12 زمين فوتبال با چمن استاندارد و فوق العاده قرار دارد که حتي بازيکنان نونهال و نوجوان هم همانند بزرگسالان از آن استفاده مي‌کنند. در مجموع رفتار و برنامه‌هاي فوتبال انگلستان و همچنين رفتار بازيکنان و تماشاگران و نحوه برخورد آنها با تيم‌هاي پايه مرا به شدت تحت تاثير قرار داد.


مربي پيشين تيم فوتبال پرسپوليس در خصوص روياي پياده شدن اين برنامه‌ها در ايران گفت: ما مي‌توانيم به اين درجه برسيم، به شرطي که در اولين گام يک آکادمي حرفه‌اي با امکانات روز دنيا را داشته باشيم. علاوه بر اين نياز به يک "ويژن" و برنامه چند ساله نياز داريم تا بتوانيم طي چند سال به اهداف از پيش تعيين شده برسيم.


وي در پاسخ به سئوالي مبني بر ادامه همکاري‌اش با تيم‌هاي ملي پايه انگلستان تصريح کرد: دوست دارم اين اتفاق رخ بدهد ولي زمان آماده سازي تيم‌هاي ملي پراکنده است. اکثر بازيکنان در حال حاضر دنبال درس و تمرين در باشگاه‌ها هستند و اين دو مقوله براي آنها اهميت زيادي دارد. مسئله‌اي که براي اتحاديه فوتبال انگلستان هم در اولويت است. در هر صورت دوست دارم با تيم‌هاي پايه انگلستان ادامه بدهم و به همين خاطر امکان برگشتنم به اين کشور زياد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها