کد خبر: ۷۹۵۱۹
زمان انتشار: ۱۸:۵۹     ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
صدها هزار نفر از مردم پرتغال در برابر سیاست ریاضت اقتصادی که دولت در قبال دریافت وام از صندوق بین المللی پول به اجرا گذاشته است، تظاهرات کردند.
به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، صدها هزار نفر در لیسبون، پورتو و دیگر شهرهای پرتغال علیه تدابیر ریاضت اقتصادی دولت که در مقابل دریافت کمک از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا بکار گرفته شده، تظاهرات کردند.
 
یکی از تظاهرکنندگان می گوید: "دولت نتوانست هیچ یک از تعهداتش را عمل کند و همچنان مردم هستند که قربانی این وضعیت می شوند. امیدوارم این تجمع آغاز روند تغییرات باشد.”
 
تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل دفتر نمایندگی صندوق بین المللی پول به سوی آن گوجه فرنگی پرتاب کردند.
 
آنها با سردادن شعار "صندوق بین المللی پول بروگم شو"، این نهاد مالی را عامل فقر و گرسنگی دانسته و همچنین خواستار استعفای دولت راست میانه این کشور شدند.
 
دولت پرتغال اخیرا از کاهش حقوق کارمندان به میزان یک ماه در سال خبر داده بود.

مردم پرتغال در حالی با شرایط نابسامان معیشتی روبرو هستند که کمتر از یکسال پیش صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا 78 میلیارد یورو کمک مالی به این کشور اعطا کردند.
 
بر اساس توافق میان دولت پرتغال با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، این کشور برای بازپرداخت بدهی خود، ناگزیر به کاهش حقوق کارمندان و افزایش مالیات شده است.
 
برنامه نجات اقتصادی پرتغال سه ساله است و مردم این کشور همچنان باید بیش دو سال دیگر با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها