کد خبر: ۷۹۴۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد ایران با جدی خواندن خطر تعلیق فدراسیون کشتی از سوی فیلا گفت: متولیان ورزش ما باید به جای اعمال تصمیمات انفرادی و درون مرزی، همگام با قوانین بین المللی و جهانی گام بردارند.

منصور برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: متولیان ورزش و مسئولان فدراسیون کشتی باید با توجه به قوانین و مقررات بین المللی و تبعیت از مراجع قانون گذار نظیر فیلا و کمیته بین المللی المپیک به تصمیم گیری و اعمال نظر می‌پرداختند تا هم اکنون چنین مشکلی گریبانگیر کشتی ایران نمی‌شد.

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی شرایط مبهم و نامطلوبی را برای کشتی ایران به وجود آورده است، چرا که از یک سو "رافائل مارتینتی"، رئیس فیلا اولتیماتوم داده که باید مجمع تا پایان سال 2012 برگزار شود و از سوی دیگر کمیته بین المللی المپیک اجازه برگزاری هیچ مجمعی را در ورزش ایران نمی‌دهد! به واقع من نیز نمی‌دانم چاره خروج از این بحران چیست و متولیان  وزارت ورزش کشورمان باید هر چه سریعتر به این مساله رسیدگی کنند.

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد ایران ادامه داد: مطمئنا نمی‌توان با وقت تلف کردن و پیگیری‌های سطحی این مشکل را حل کرد، چرا که مجامع بین المللی بی سروصدا در حال اعمال قانون هستند و زمانی به ما خبر خواهند داد که دیگر برای مذاکره و حل و فصل امور دیر شده است. بحث تعلیق کشتی ایران با وضعیت کنونی باید هر چه سریع‌تر از طریق مذاکره و رایزنی‌های بین المللی برطرف شود، چون فیلا و کمیته بین المللی المپیک در اجرای قوانین جهانی خود با هیچ فدراسیون و نهادی تعارف ندارند!

برزگر در خصوص عدم حضورش در نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون کشتی نیز گفت: باور کنید بعد از این همه سال هنوز نمی‌دانم عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی هستم یا نه؛ چرا که هر بار یک چیز به من گفته می‌شود! به هر حال دعوتی نیز از من نشده بود تا در نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون کشتی حاضر شوم.

"رافائل مارتینتی"، رئیس فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) به تازگی اعلام کرده اگر مجمع عمومی فدراسیون کشتی ایران برای انتخاب رئیس جدید و دائم این فدراسیون تا پایان سال 2012 میلادی برگزار نشود، کشتی ایران با تعلیق از تمامی اقدامات بین المللی روبه‌رو خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها