کد خبر: ۷۹۳۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
پیشکسوت داوری بسکتبال ایران گفت: شرایطی در بسکتبال وجود دارد که هرکس از فدراسیون و مسئولان آن انتقاد کند، کنار گذاشته شده و محو می‌شود.

مهدی واعظی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه عدم حمایت‌ها باعث شد توزن الکتریک در این فصل همتیم‌داری نکند، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی به شکلی نیست که بتوان در ورزش سرمایه گذاری کرد و متاسفانه حمایتی هم از بخش خصوصی نمی‌شود. مهرام هم که چند قهرمانی ایران و آسیا را دارد دلسرد شده است و با مشکل مواجه است. وقتی ما در شهر خورمان یعنی کاشان با مشکل زمین مواجه هستیم و سالن در اختیار تیم قرار نمی‌دهند، با چه انگیزه‌ای باید در لیگ برتر شرکت کنیم.

* توزین بیشترین بازیکنان جوان را در اختیار داشت

وی گفت: توزین الکتریک در فصلی که در لیگ برتر بود، بیشترین بازیکن جوان را در اختیار داشت، اما مسئولان فدراسیون بسکتبال در جلسات می‌نشینند و می‌گویند که توزین بازیکنان ملی را از بین برد. در حالی که برخی از بازیکنانی که در لیگ برتر بازی می‌کنند از توزین چهره شدند.

*حمایت مدیرعامل توزین باعث ماندن مشحون در بسکتبال شد

داور پیشکسوت بسکتبال با بیان اینکه مشحون حتی تماس هم با ما نگرفت که علت نیامدن‌مان را جویا شود، گفت: مهرام سال گذشته یک بار اعلام کرد که دیگر تیم‌داری نمی‌کند و همین موضوع باعث شد رئیس فدراسیون بارها به دفتر گنجی، مدیرعامل این باشگاه رفت و از آنها حمایت کرد، اما برای ما هیچ وقت این اتفاق نیفتاد. زمانی که قرار بود مشحون را از ریاست فدراسیون بسکتبال برکنار کنند، پویان، مدیرعامل توزین با ارسال نامه‌ای از او حمایت ویژه‌ای داشت و همین موضع کمک زیادی به وی کرد که در راس بسکتبال باقی بماند، اما مشحون در قبال این کار کوچکترین حرکتی هم نکرد.

 

*تا زمانی که 2 نفر برای بسکتبال تصمیم بگیرند، وضعیت همین است

واعظی گفت: آمدن یک تیم خصوصی سخت و حفظ آن سخت تر است و باید کمک کنند که بماند، اما هیچ حمایتی نمی‌شود. مسئولان فدراسیون و لیگ به دنبال این هستند که فقط لیگ برگزار شود و با چند تیم و چه کیفیتی مهم نیست. بازیکن تیم ملی در چه تیمی بازی کند و چه مبلغ را بگیرد هم برای آنها مهم نیست.

وی اظهار داشت: در لیگ دسته اول اجبار کرده‌اند که هر تیم باید 4 بازیکن زیر 16 سال جذب کند، این چه قانونی است؟ این بازیکنان کم سن و سال باید دائما در سفر باشند و پس چه زمانی می‌توانند درس بخوانند؟ با وجود این مسائل تا زمانی که اتحادیه باشگاه‌ها تشکیل نشود و مدیران باشگاه‌ها برای بسکتبال تصمیم نگیرند، بسکتبال درست نمی‌شود. اینکه فقط 2 نفر بنشینند و تصمیم گیری کنند، درست نیست و نمی‌دانم چرا وزیر ورزش تغییراتی در بسکتبال اعمال نمی‌کند.

*ماهان را قهرمان لیگ برتر بدانید

سرپرست سابق تیم بسکتبال توزین الکتریک با اشاره به تصمیمات گرفته شده در جلسات سازمان لیگ گفت: با تصمیم‌هایی که صورت گرفته و سهمیه بندی که اعمال شده است، فولادماهان قهرمان خواهد شد. چون از این تیم حمایت‌های زیادی می‌شود و در این فصل هم از تهران برای آنها مدیر و مشاور فنی انتخاب کرده‌اند.

*انتقاد از فدراسیون بسکتبال مساوی با حذف است

وی عنوان کرد: متاسفانه شرایطی در بسکتبال وجود دارد و آن هم این است که هر کس از مسئولان فدراسیون انتقاد کند، کنار گذاشته و محو می‌شود.  چند بار تنها به خاطر بسکتبال از مسئولان انتقاد کرده‌ام، اما دیگر به اجلاس‌های داوری و ناظری دعوتم نمی‌کنند. برای جعفریان هم همین اتفاق افتاده است و او را به خاطر همین مسائل اجازه ندادند به المپیک برود.

امثال من و جعفریان و سیعد آسم در این بسکتبال زیاد هستند که دچار این بی مهری‌ها و غرض ورزی‌ها شده‌اند.

وی در پایان گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: امیدوارم دوباره شرایطی پیش بیاید که باز هم توزین الکتریک در لیگ برتر شرکت کند. این خواسته تمام مردم شهر کاشان است و مطمئن باشید اگر حمایت وجود داشته باشد، باز هم با قدرت حضور پیدا خواهیم کرد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها