کد خبر: ۷۹۳۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
نیروهای رژیم سعودی یک مسجد شیعیان در شهر العوامیه در شرق عربستان را تخریب کردند.
فارس، نیروهای سعودی مسجد "عین امام حسین" (ع) را که شیخ نمر باقر النمر روحانی مشهور شیعه در آن نماز به جای می آورد، تخریب کردند.

شیخ نمر از چند ماه پیش در زندانهای رژیم سعودی به سرمی برد.

نیروهای رژیم آل سعود شیخ نمر را ابتدا از ناحیه پا زخمی و سپس بازداشت کردند که وضعیت وی در زندان درپی اعتصاب غذا وخیم گزارش شده است.

نیروهای سعودی هنگامی که شهروندان شهر العوامیه درحال تظاهرات علیه ساخت یک فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) بودند؛ این مسجد را تخریب کردند.

شاهدان عینی گفتند که بلدوزرهای رژیم سعودی همراه با خودروهای زرهی مسجد را تخرب کردند.

نیروهای امنیتی رژیم سعودی حاج مجید حسن النمر متصدی امور مسجد عین امام حسین" (ع) را سه شنبه گذشته به خاطر اجازه ندادن به مسئولان این رژیم برای تصرف آن بازداشت کرده بودند.

مسئولان سعودی این شهروند شهر العوامیه را تهدید کردند که یا مسجد را تخریب خواهد کرد یا وی را در بازداشت نگه خواهند داشت.

مسجد عین امام حسین (ع) در محله الدواخی در نزدیک قبرستان شهر العوامیه واقع است و حاج مجید حسن النمر آن را ساخته و بر آن نظارت دارد و معتقد است که زمین این مسجد موقوفه برای امام حسین (ع) است اما فردی ادعای مالکیت بر این زمین را کرده است و همین امر باعث شد که مسئولان سعودی تهدید به تخریب مسجد یا بازداشت حاج مجید حسن النمر بکنند.

بسیاری از اهالی شهر العوامیه شهادت می دهند که این زمین موقوفه است و مالکیت آن متعلق به کسی نیست و بخشی از یک قطعه زمین به شمار می رود که در آنجا چشمه ای بوده است که با آن نخل های مجاور را آبیاری می شده است.

مردم العوامیه و نمازگزاران پیش از این بر مخالف خود با تخریب مسجد تاکید کردند و تصمیم یاد شده را ظالمانه و ادعای مطرح شده را بی اساس دانستند و تاکید کردند که اجرای این تصمیم باعث نارضایتی مردم خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها