کد خبر: ۷۹۲۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
حجت الاسلام والمسلمين پناهيان كه به منظور سخنراني و گپ و گفت با فيلمسازان اولي در جمع آنان حاضر شده بود سخنان خود را با يك سئوال آغاز كرد : آيا سينما ظرفيتي ديني شدن را دارد؟
به گزارش 598 به نقل از آنا، پناهيان با تشريح ديدگاه هاي مختلف در اين موضوع گفت: بعضي معتقد هستند كه سينما، هنر غرب است و غرب از تصوير الهام مي گيرد و هنر ما مسلمان ، هنر تجريدي است لذا غرب هنر خود را تكميل كرده و از تصوير به سينما رسيده اما ما اگر بخواهيم هنرمان را تكامل دهيم به سينما نمي رسيم.

بعضي معتقد هستند اگر سينما در خدمت دين باشد هر دو تخريب مي شوند و اينكه سينما شعار مي دهد و دين شعار نيست پس سينما دين را تخريب مي كند و .....

وي در ادامه با نفي اين نظرات گفت تمام اين سخنان باطل است. اينكه سينما از غرب آمده و كفر است باطل است. هنر اين است كه اگر بخواهيم مطلبي را بيان كنيم بتوانيم با گذراندن شخصيت داستان از پيچ و خم هاي مختلف تماشاگر را غافلگير كنيم و به طور غيرمستقيم به نتجيه اي برسيم كه در ذهن داريم و تاثير خود را برروي مخاطب بگذاريم.

پناهان با ذكر اين مطلب كه غرق شدن در دين ما را به جايي مي رساند كه موجب ارتقاي سينما مي شود به پرسش فيلمسازان و حاضران در جلسه پاسخ داد.

در پايان اين نشست پناهيان خواست تا فيلمسازان با تعامل بيشتر با روحانيان و مطالعه قرآن و كتابهاي ديني دستورات آن را به شكلي هنرمندان به جهانيان عرضه نمايند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها