کد خبر: ۷۹۰۰۲
زمان انتشار: ۲۱:۳۰     ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۰۱ رأی موافق مقابل ۱۱۸ رأی مخالف، قانونی را برای ۵ سال دیگر تمدید کرد که به مقامات دولت آمریکا اجازه می‌دهد بدون مجوز از شهروندان این کشور جاسوسی کند.

به گزارش 598 به نقل از فارس ، «راشاتودی» گزارش داد: مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه قانونی را تصویب کرد که براساس آن دولت آمریکا قدرت دارد بدون مجوز برای 5 سال آینده از شهروندان آمریکایی جاسوسی کند.

مجلس نمایندگان آمریکا با قانونی کردن مجدد اصلاحات «قانون نظارت اطلاعات خارجی» (FISA) سال 2008، جاسوسی کردن از شهروندان آمریکا را برای 5 سال دیگر تمدید کرد.

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا در حالی عصر چهارشنبه با 301 رأی موافق در مقابل 118 رأی مخالف، اصلاح «قانون نظارت اطلاعاتی خارجی» 2008 را تمدید کردند که این قانون مخالفت فعالان حقوق مدنی را به همراه داشته است.

قانون «فیسا» برای اولین بار با امضای «جیمی کارتر» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در سال 1978 به قانون تبدیل شد اما دو دهه پس از آن اصلاحیه‌هایی توسط دولت «جرج بوش» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به آن افزوده شد و به مقامات دولتی اجازه داد تا ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی مردم آمریکا را مورد بازرسی قرار دهند.

اصلاحیه‌های فیسا، در سال 2008 افزوده شد و بخش 702 این اصلاحیه بر این امر است که دولت می‌تواند ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی شهروندان آمریکایی که به افراد دیگر در خارج از آمریکا ارسال می‌کنند را استراق سمع کند.

بر اساس این گزارش، در صورتیکه سنا آمریکا تمدید این قانون را تصویب کند، این قانون برای پنج سال دیگر و تا سال 2017 تمدید خواهد شد و به جامعه اطلاعاتی دولت فدرال آمریکا اجازه می‌دهد از شهروندان آمریکایی جاسوسی کند و در صورتیکه سنا این قانون را رد کند، تا پایان سال 2012 ابطال خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها