کد خبر: ۷۸۹۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
کاردار سفارت ایران در کانادا در بدو ورود به ایران ضمن ابراز خرسندی از بازگشت به ایرن گفت: ملت ایران با صلابت مقابل ناملایمات می‌ایستد.
به گزارش 598 به نقل از فارس، «کامبیز شیخ‌حسنی» کاردار سفارت ایران در کانادا که لحظاتی پیش به تهران بازگشت ضمن ابراز خرسندی از بازگشت به ایران گفت: ملت ایران با صلابت و اقتدار مقابل اینگونه ناملایمات استوار می‌ایستد و هرگونه فشار دشمنان را به پیروزی تبدیل می‌کند.

وی افزود: کانادا یک دولت سنتی داشت که در گذشته رفتار متعادل‌تری داشت ولی دولت کنونی تحت رهبری «استفان هارپر» که راست مسیحی است رفتار بسیار متفاوتی دارد ایشان به حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی شهرت دارد و مسئولان ارشد این دولت بارها گفته‌اند که اسرائیل دوستی بهتر از کانادا در زمین ندارد.

کاردار ایران در کانادا با بیان اینکه این دولت حمایت‌های بی‌دریغی از رژیم صهیونیستی کرده است خاطرنشان کرد: وابستگی کانادا به آمریکا قطعی است و همیشه این حلقه‌ای که با هم تعامل می‌کنند در حمایت از همدیگر وجود دارد.

وی ادامه داد: تلاش این‌ها تحمیل انزوا به جمهوری اسلامی و مرعوب کردن ما در طول 33 سال گذشته بود و از هر موفقیتی که به دست آورده‌ایم خوشحال نمی‌شوند و برگزاری شانزدهمین اجلاس عدم تعهد که پیروزی و موفقیت بررگی بود خوشامد آنها نبود و یکی از دلایلی که این فشار را در این مقطع وارد کردند پیروزی ما در برگزاری این نشست بود.

شیخ حسنی رفتار کانادا با جمهوری اسلامی ایران را دوجانبه ندانست و گفت:‌ این رفتاری بین‌المللی است. کانادا یکی از آن حلقه‌های آنگلوساکسونی است که تلاش می‌کند ما را به انزوا بکشاند.

وی با اشاره به اظهارات سه تن از سفرای سابق کانادا مبنی بر اینکه دلیلی برای این کار وجود نداشته خاطرنشان کرد:‌ آنها عنوان می‌کردند که این دلایل بیرونی است و تحت تاثیر عوامل دیگر است.

کاردار ایران در کانادا اضافه کرد: اگر ما نسبت به این اتفاق متاسف هستیم به خاطر وضعیت ایرانیان مقیم است.

وی با اشاره به جامعه 400 هزار نفری ایرانیان مقیم اظهار داشت: یکی از بزرگترین اقدامات سفارت ارائه خدمات بسیار خوب کنسولی به ایرانیان مقیم بود و همین علاقه و تعامل این جامعه را با ما روز به روز بیشتر می‌کرد.

شیخ حسنی اضافه کرد: روزانه 62 گذرنامه برای ایرانیان مقیم صادر می‌کردیم که این روز به روز جایگاه جمهوری اسلامی را نزد ایرانیان مقیم بهتر می‌کرد و دولت کانادا نمی‌توانست این قضیه را تحمل کند.

وی با بیان اینکه نگرانی بزرگ ما ایرانیان مقیم کانادا هستند خاطرنشان کرد: به همین منظور ستادی در وزارت خارجه برای ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان تشکیل شده است تا هرچه سریع‌تر خدمات کنسولی به آنها ارائه شود.

کاردار ایران در کانادا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کانادا برای بستن سفارت ایران در اتاوا هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای ندارد به اظهارات اندیشمندان و تحلیل‌گران کانادایی در این زمینه اشاره کرد و افزود: دلیلی برای تعطیلی این سفارتخانه به لحاظ روابط دوجانبه وجود ندارد. رفتار ما در کانادا مطابق با قوانین بین‌المللی و براساس احترام به قوانین محلی بود و هیچ دلایلی مبنی بر تخلف از این قوانین از سوی سفارت وجود نداشت و دلیلی هم برای بستن سفارت نیست.

شیخ حسنی یادآور شد: البته فشارهای بیرونی و رژیم‌ها و کشورها در این زمینه دخیل هستند.

وی با اشاره به ناراحتی ایرانیان مقیم کانادا که از طریق تلفن، ایمیل و مراجعات حضوری این ناراحتی را ابراز کردند خاطرنشان کرد:‌ آنها از این قضیه ناراحت بودند زیرا ما سرویس خوبی به آنها ارائه می‌دادیم و از زمانی که من به عنوان کاردار مشغول به فعالیت شدم همت بالایی گذاشتیم تا کار کنسولی، کیفی، سریع و توام با احترام به ایرانیان مقیم ارائه شود.

شیخ حسنی در اتاوا ایرانیان مقیم کانادا را سرمایه‌های جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود:‌ بسیاری از آنها همراه ما هستند و نگران‌ هستند و از ما انتظار دارند که برای آنها کاری انجام دهیم.

وی در پایان گفت: جامعه 400 هزار نفری ایرانیان مقیم کانادا که از سفارت رضایت داشتند و آرام نمی‌نشینند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها