کد خبر: ۷۸۳۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
رویترز با اشاره به کاهش واردت نفت چین طی ماه های اخیر اعلام کرد در حالی که این کشور در ماه جولای نفت کمتری نسبت به قراردادهای خود از عربستان و کویت وارد کرده تمام نفت تعیین شده در قرارداد خود با ایران را طی این ماه وارد کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، واردات نفت چین در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.5 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان از اکتبر سال 2010 رسید. در این سال واردات پالایشگاه‌های این کشور به علت تعمیرات و تقاضای کم نفت در دومین مصرف‌کننده نفت جهان کاهش یافته بود.

بر اساس آمار اداره کل گمرک چین، این کشور در ماه گذشته میلادی 18.4 میلیون تن یا حدود 4.33 میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرده است. واردات نفت چین در ماه آگوست 15.7 درصد نیز نسبت به 5.14 میلیون بشکه در روز ماه جولای کاهش یافته است.

در عین حال این کشور در 8 ماه نخست سال جاری، 7.4 درصد بیشتر نسبت به سال گذشته برابر با 180.3 میلیون تن یا حدود 5.39 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده است.

به گفته فعالان بازار نفت، «سینوپک» پالایشگاه برجسته چین نفت کمتری از عربستان و کویت برخلاف حجم قرارداد برنامه‌ریزی شده در ماه جولای وارد کرده است. همچنین در ماه آگوست نفت کمتری از عربستان به علت تعمیر پالایشگاه های خود وارد کرده است.

با این حال، چین که بزرگ ترین واردکننده نفت ایران است پس از حل مسئله حمل محموله‌ها میان پالایشگاه سینوپک و شرکت ملی نفتکش ایران تمام حجم تعیین شده قراردادهای خود با ایران را در ماه جولای وارد کرده است.

ممکن است واردات نفت پلایشگاه «تیانجین» که متعلق به شرکت سینوپک است پایین بماند و انتظار می‌رود که واردات میعانات گازی از میدان پارس جنوبی ایران از جولای تا سپتامبر تا حدودی به علت برنامه وسیع تعمیر این تاسیسات متوقف شده باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بهمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
به اون قیمت ماهم مشتری هستیم!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها