کد خبر: ۷۸۱۹۹
زمان انتشار: ۱۶:۳۵     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت اختلاف قيمت كارخانه و بازار برخي خودروهاي داخلي را كاذب دانست و گفت: توليد خودروهاي پژو206، رانا و تندر90 افزايش مي‌يابد.

به گزارش ايسنا، محسن صالحي نيا در حاشيه نشست خبري در پاسخ به سوالي درخصوص افزايش بسيار زياد قيمت خودرو در بازار نسبت به قيمت‌هاي كارخانه‌اي اظهار كرد: در خودروهايي كه توليد آنها به خودكفايي رسيده و درصد داخلي سازي آنها بالاست تفاوت قيمت كارخانه و بازار خودروها در حد سه تا چهار درصد است.

وي با بيان اين‌كه در خودروهايي كه تفاوت قيمت بيشتري وجود دارد وابستگي ارزي آنها به خارج از كشور بيشتر است، خاطرنشان كرد: براي حل اين مشكل افزايش توليد و عرضه آن‌ها در دستور كار قرار گرفته تا بتوانيم اختلاف قيمتي را كه ناشي از كاهش عرضه است جبران كنيم. به گونه‌اي كه با رشد توليد وعرضه شاهد كاهش قيمت اين خودروها خواهيم بود.

صالحي نيا در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي خودروسازان عرضه را كاهش داده و يا متوقف كرده‌اند اظهار كرد: اين موضوع كه توقف عرضه از سوي خودروسازي متوقف شده باشد به شدت تكذيب مي‌شود. البته بايد توجه كرد كه همواره عرضه بايد از پشتوانه مناسب توليد برخوردار باشد و ممكن است كه در برخي از محصولات عرضه پس از رسيدن به توليد به حد كفايت صورت گيرد.

 وي همچنين كاهش توليد خودرو در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را حدود 38 درصد دانسته و اظهار كرد: در برخي از خودروها مانند پژو 206 با توجه به شرايط و قطع ارتباط كاري با پژو مشكلاتي در توليد اين خودرو ايجاد شد كه به‌تدريج رفع خواهد شد.
 
معاون وزير صنعت ادامه داد: بنابراين بخش كوچكي از قطعات پژو 206 كه تامين آن در اختيار پژو بود در خودروي رانا داخلي سازي شده است و از هفته آينده نيز توليد اين خودرو به حدود 100 دستگاه در روز رسيده و تحويل آن آغاز خواهد شد.

صالحي‌نيا ادامه داد: همچنين با ايجاد تمهيداتي توليد برخي خودروها مانند پژو 206 و تندر 90 به تدريج افزايش يافته و تفاوت قيمت كارخانه و بازار نيز كاهش خواهد يافت. البته بايد توجه كرد كه در شرايط فعلي هيچ خودروسازي محصولات خود را خارج از قيمت‌هاي مصوب عرضه نمي‌كند و تفاوت قيمت‌ها مربوط به بازار است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از همچنين از آغاز دريافت تسهيلات هزار ميليارد توماني مصوب صنعت خودرو خبر داده و اظهار كرد: سايپا تاكنون 250 ميليارد تومان از تسهيلات مصوب خود را دريافت كرده و ايران خودرو نيز در حال انجام امور مربوط به وثيقه گذاري سهام براي دريافت تسهيلات است.البته سايپا با تسهيلات دريافتي پرداخت مطالبات قطعه سازان را آغاز كرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها