کد خبر: ۷۸۱۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
حزب اسلامی ایران زمین در بیانیه‌ای تاکید کرد: اجلاس تهران، بزرگترین حرکت دیپلماتیک یک جنبش مشتمل بر دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل متحد را در تاریخ به ثبت رساند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حزب اسلامی ایران زمین در بیانیه‌ای پیرامون "دستاوردهای اجلاس غیرمتعهدها و فرصت‌های پیشرو" بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد:

«خدای منان را شاکریم که برگ زرینی دیگر از فخر و پیروزی بر توفیقات نظام بالنده جمهوری اسلامی ایران فزون گشت و در فضای خاص منطقه و جهان بین الملل، ایران، میزبان سربلند شانزدهمین اجلاس اعضای جنبش عدم تعهد در تهران گردید اجلاسی که با حضور دبیر کل سازمان ملل متحد و 120 کشور جهان در بالاترین سطح سیاسی از جمله شرکت بیش از 30 تن از سران کشورها، در فضایی مبتنی بر همراهی و عملگرایی ریاست 3 ساله جنبش را بر عهده ایران اسلامی نهادند.

اجلاس 5 روزه‌ای که در ورای صدور 15 سند رسمی، بزرگترین حرکت دیپلماتیک یک جنبش مشتمل بر دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل متحد را در تاریخ به ثبت رساند. فرصت استثنایی میزبانی ایران از این جنبش موثر جهانی، در شرایط ویژه جامعه بین‌الملل و حرکت‌های موثر و متعدد بشریت به سمت عدالت خواهی در اقصی نقاط جهان، علیرغم تبلیغ منفی رسانه‌های معاند و حرکت فعال برخی قدرت‌های غرب در بازدارندگی از حضور اعضا در ایران، منتج به کسب دستاوردهای بلند ملی، منطقه‌ای و بین المللی گردید.

رویکرد عمل گرایانه ایران در این اجلاس پس از خطابه مقتدرانه و بصیرت افزای رهبر فرزانه جهان تشیع، گامی موثر در اثر افزایی آتی این اجتماع جهانی بوده است که حرکت در راستای تبدیل جنبش به سازمانی اثر گذار در جامعه بین الملل را آغاز نمود.

تدبیر برای ایجاد مدیریت مشترک جهانی در نظامی عدالت محور و اثرگذار با مشارکت همه کشورها و بهره‌مندی همه آنان از حقوق و مواهب نظام خلقت، حرکتی است در جهت استیفای حقوق عادلانه جهانیان و نیز شکست انحصار طلبی مداخله جویانه قدرت‌های بزرگ که همواره منجر به تشدید بحران‌های بین المللی و تهدید صلح و امنیت و عدالت جهانی بوده‌اند.

تعدد کم نظیر و سطح بالای شرکت کنندگان در اجلاس با وجود حجم وسیع سیاه نمایی‌های دشمنان که ایران را تهدیدی برای صلح جهانی و مکانی ناامن جهت برگزاری اجلاس معرفی می‌نمودند در هجمه منفی ایام اخیر رسانه‌های مختلف جهت منزوی نشان دادن میزبان و با وجود تلاش مصرانه آمریکا و اسرائیل در مردد نمودن دبر کل سازمان ملل و اعضای جنبش برای حضور در ایران، وسعت بازتاب این حماسه بین‌المللی را در مقابل دیده رسانه‌‌های جهانی فزون نموده و علاوه بر نمایش ثبات سیاسی و امنیت داخلی و اعتبار خارجی ایران اسلامی، غنیمت بر ملا شدن نقشه‌های شوم و دروغ پردازیهای رسانه‌ای علیه ایران را در منظر سران و مسئولین کشورهای متعددی از جهان امروز به ارمغان آورده و پیروزی ما را در جنگ دیپلماتیک به منصه نمایش گذاشت.

ایجاد هماهنگی مواضع و بسیج منابع و نیروهای کشورهای عضو، منجر به انجام نیک حرکت ایران در مواجهه با اعضای مختلف این جنبش بود که حتی موارد تفاوت نظر و رویکرد کشورهای حاضر نیز در فرصت‌های طلایی موجد از حاشیه اجلاس به همگرایی و تعامل بیش از پیش کشورها در خاک پاک ایران زمین انجامید.

اجلاس شانزدهم، علاوه بر دستاوردهای منحصر به فردی که برای اعضا، منطقه و فضای بین الملل ایجاد نمود با در اختیار نهادن فرصت تبیین مبانی، اهداف و مواضع ایران اسلامی در به رسمیت شناخته شدن حقوق حقه همه کشورهای جهان و تقابل با انحصار طلبی قدرت و تقبیح عام تسلیحات هسته‌ای، بستر شناخت عمیق و نزدیک کشورهای عضو و جهان بین الملل را از واقعیت‌های حاکم بر مواضع ایران فراهم آورد.

باشد تا محصول این نقطه عطف، صلحی پایدار در سایه مدیریت مشترک و عدالت‌مند جهانی شود.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها